כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

רוצים מוצרים ישראלים בזול? סעו לארה"ב!

בדיקת 'גלובס' העלתה: מוצרים המיוצרים בארץ על ידי חברות ישראליות נמכרים בזול יותר דווקא בארה"ב • אם תוסיפו את עלויות השינוע - תתחילו ממש להתעצבן

חנות בחו"ל. תמונת ארכיון
חנות בחו"ל. תמונת ארכיון

מבדיקה שערך אתר 'גלובס' עולה כי מחיריהם של מוצרים המיוצרים בישראל זולים בארה"ב יותר מאשר בארץ.

בבדיקה נמצא למשל, כי קופסת תה ירוק של ויסוצקי הנמכרת בארץ ב-24 שקל, נמכרת בארה"ב ב-10.2 שקל בלבד, פחות מחצי ממחירה בחו"ל.

דיסת סולת של מטרנה שמחירה בארץ 18 שקלים, עולה בארה"ב 10.2 שקל, גם דייסה מסוג 'גם וגם' שעולה בארה"ב 18 שקל - נמכרת בארץ ב-25 שקלים.

מסטיק מאסט של עילית נמכר בארץ במחיר הגבוה ב-85% בממוצע יותר ממחירו ברשתות השיווק בארה"ב.

השאלה המתעוררת היא כיצד מוצר המיוצא לארה"ב שנוסף למחירו גם עלות שינוע והובלה, נמכר בפער מחיר כה משמעותי לעומת מחירו בארץ.

'גלובס' גם הביאו את תגובות היצרנים, קראו ושפטו:

תה ויסוצקי: "החברה מוכרת בארה"ב אריזות המכילות 20 שקיקי תה לעומת 25 שקיקי תה באריזה בישראל, וזאת בהתאם לנורמה בשוק האמריקני. בנוסף, המחיר המצוין על גבי אריזת התה במדף בארה"ב אינו כולל מע"מ, המיתוסף רק בחשבון בקופה ואינו מצוין במדבקת המחיר על גבי האריזה. בסופו של דבר, כשמחשבים את המחיר לפי שקיק תה, אחרי מע"מ, מקבלים פער זניח בין השוק האמריקני לשוק הישראלי".

אסם: "אין קשר בין מחירי המוצרים בשוק האמריקני לשוק הישראלי בגלל מבנה הוצאות שונה לחלוטין".

יכין: "אנחנו מוכרים במחיר אחיד לכל הלקוחות בשוק המקומי והמחיר לצרכן משתנה מרשת לרשת ומסניף לסניף. בארה"ב מדובר במחיר ישן כי המוצר לארה"ב נמכר במחיר גבוה יותר משהוא נמכר בארץ".

קבוצת יבנה: "עקרונית, מחירי המכירה לצרכנים דומים. חברתנו עדכנה מחירונים בנובמבר לפי שער של 3.85 שקל לדולר ולכן היום, בעקבות ירידת שער הדולר, המחיר יותר זול. פרט לכך, להערכתנו, שיעורי הרווחיות של הקמעונאי בארה"ב יותר נמוכים".

מקבוצת שטראוס, הבעלים של יד מרדכי ומותג מסטיק מאסט לא נמסרה תגובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}