כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נדיר: מי זכה לראות את קבר יוסף לאור יום?

הלוקיישן: תפילה לאור יום - לאחר 11 שנים - בקבר יוסף • המתפללים: ח"כים ישראלים • המאבטחים: שוטרים פלסטינים • הבקשה: "די להפקרת קבר יוסף" • ויש תמונות

הח"כים בקבר יוסף. צילום: שדולת ארץ ישראל
הח"כים בקבר יוסף. צילום: שדולת ארץ ישראל

כמעט 11 שנים שלא ביקרו יהודים בקבר יוסף בשכם לאור יום, ובטח לא פוליטיקאים, שהשמירה עליהם הדוקה שבעתיים. אין ספק שהרצח המזעזע של בן יוסף לבנת, שאירע שם לפני מספר שבועות, הצליח 'להזיז' משהו. הבוקר (ג) הגיעה אל מתחם הקבר משלחת של לא פחות משמונה חברי כנסת, שעשו היסטוריה.




הביקור התקיים תחת איפול תקשורתי מוחלט, מטעמי ביטחון, באמצעות רכבים ממוגנים של צה"ל, כאשר את הצירים עצמם מאבטחת המשטרה הפלסטינית. היו מי שזעמו על כך, אך ההישג האפיל על הכעס.

בין חברי המשלחת: סגנית השר לאה נס, חברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטובלי, אורי אריאל, יעקב כץ ומיכאל בן ארי, חברי השדולה למען ארץ ישראל חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, רב השומרון הרב אליקים לבנון ועוד.

מיד לאחר התפילה בקבר, אמר ח"כ בן ארי כי הוא חש "בושה וגאווה. בושה על כך שחברי הכנסת מאובטחים על ידי המחבלים וגאווה על כך שעם ישראל לא נוטש את ההיסטוריה שלו וממשיך לשאוף לחזרה לקבר יוסף הצדיק".

ח"כ חוטובלי אמרה כי "יוסף הצדיק מסמל את הקשר העמוק שלנו לארץ. הביקור לאור יום הוא פריצת דרך לחידוש הריבונות הישראלית והביקורים הסדירים לאור יום. יש לתקן בהקדם את העוול משנת 2000 של הפקרת קבר יוסף".

ח"כ אלדד קרא להחזיר את הנוכחות יהודית לקבר יוסף. "אם לא נעשה זאת, יידעו הערבים שאפשר לגרש יהודים בכוח וברצח ממקום בארץ ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר כי "מי שרצחו את בן יוסף לבנת רצו להרתיע יהודים מלבקר בקבר יוסף. הם ישיגו את התוצאה ההפוכה. הביקורים רק יגברו, ייעשו גם לאור יום ולא ננוח עד לחזרה המלאה למקום. היום היה הצעד הראשון".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}