כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תרגיל בגדי הים של ח"כ בן ארי • צפו בראיון המשעשע

תתפלאו, אבל מיכאל בן-ארי עדיין מאמין שהתרגיל בצפון תל-אביב עשוי לסייע למכת העובדים הזרים • ומי שמדבר על שימוש ציני באנשים, שיביט במראה • כעת הוא מחפש תורמים

שימוש ציני? ח"כ מיכאל בן ארי בראיון. צילום: בחדרי חרדים
שימוש ציני? ח"כ מיכאל בן ארי בראיון. צילום: בחדרי חרדים



בעקבות התרגיל המשעשע שארגן ח"כ מיכאל בן ארי - יחד עם איתמר בן גביר - מדבר בן ארי על מה שהביא אותם לתוכנית שגררה שבחים גם מפי עיתונאים העוינים, בדרך-כלל, את הימין.

"ארגנת לנו קרקס בצפון תל אביב", פניתי אליו. והוא, מחויך לגמרי, השיב - ספק משועשע, ספק רציני: "המגמה היא להראות את הפנים האמיתיות של האנשים של זכויות האדם, הפלורליסטים, הליברלים. הם הרי אנשים אוהבי אדם באשר הם. כדי לחשוף את זה החלטנו, לראות איך הם מתייחסים לבני אדם".

כמה זה עלה לו?

"שלחתי אנשים שלי לדרום תל-אביב. בצורה כזו או אחרת הם הביאו מסתננים אל האוטובוס".

• למה אתה מתכוון "בצורה כזה או אחרת"? הם באו תמורת תשלום של 50 שקל?

"כן, בעד 50 שקל", הוא מאשר, וממשיך לחייך. "כן, זו עבודה. הם הרי רוצים עבודה. אם עבודה - אז עבודה. לא זלזלתי בהם, לא פגעתי בהם, לא העלבתי אותם, כיבדתי אותם: קיבלו בגד ים, כרטיס כניסה - וזה בעצם מנע כל אפשרות למנהלי הבריכה לחסום בעדם את הכניסה. אמרו: אין להם כרטיסי כניסה. אמרנו יש. אמרו: אין להם בגדי ים, הוצאנו את בגדי הים האקסקלוסיביים, בצבעים שונים. הם יכלו לבחור: צהוב, כחול, ירוק, כל צבעי הקשת של בגדי הים.

"ברגע שהם הגיעו לבריכה, היו בעיות גדולות בדרך עד שנכנסו. בין השאר, הגיעה חברת מועצה וביקשה מהם שלא להכנס, כדי שלא 'לשחק לידיו' של ח"כ מיכאל בן ארי. זו הייתה האמתלא שלה, אבל הם לא שמעו לה. חלקם נכנסו, כחמישה עשר, ואז כל מי שהיה במים ברח החוצה".

• צילמת את ה'צפונבונים' יוצאים החוצה?

"הכול מצולם, היו שם עיתונאים וצלמים, כי המגמה הייתה לחשוף את הפנים האמיתיות. אני הרי לא נמצא פה בתוכנית קייטנות ובילויים למסתננים, ושאף אחד לא יתבלבל. כולם הרי יודעים מה הייתה הכוונה. יש אומרים שהשתמשתי שימוש ציני באנשים, אני חושב שזה היה לגיטימי לחלוטין. יש כאלו שזה לא מוצא חן בעיניהם ולכן הם משתמשים בביטויים של גזענות. הם הגזענים! אנחנו דואגים לחייהם של תושבי דרום תל-אביב, שהחיים שלהם לא חצי שעה ולא שעה גיהנום, אלא יום יום, שעה שעה גיהנום".

"עשית את העבודה לשר הפנים, אלי ישי", אמרתי לו, כשאני נזכרת בהפקות המצולמות בהן השתמשו מתנגדיו לא רק בעובדים זרים, אלא גם בילדים כדי להסביר מדוע הוא גזעני.

"השר אלי ישי, בידיו הכוח, אבל הוא עדיין לא הוכיח שהוא מנצל אותו. מוטלת עליו המשימה לבצע את הדברים מול ראש עיריית תל-אביב, שעושה דברים בזדון וביודעין בגלל ההשפעה של אנשי שמאל שנמצאים אצלו במועצה, והן בנושא גירוש העובדים הזרים של המסתננים שלא צריכים להיות פה. זה לא גירוש, זה השבתם הביתה, אל המקום מהם הם או הוריהם יצאו. אין להם מקום פה!"

הסאטירה הבאה

• ומהי תוכנית הסאטירה הבאה?

בן ארי מסרב לחשוף אותה בפני. "הפתעה", הוא אומר, ומחייך.

• תקנה אולי דירות בצפון תל-אביב עבור העובדים הזרים? ניסיתי לנחש. טוב, אולי אם יבוא אליו "אותו אוליגרך", וישאיר בחשבון הקרן להצלת עם ישראל כמה מיליונים הוא יחשוב על התוכנית הנ"ל.

אולי שכירות חודשית, אני ממשיכה לנסות.

אבל לא, גם זה יקר מדי. אבל כן, הוא חושב על הערוץ של התוכנית הזו, שהיא אכן יכולה להיות מאוד יעילה לדעתו. בינתיים, הוא פנה לראש עיריית תל-אביב בבקשה שהוא עצמו יקצה עבור העובדים הזרים דירות בצפון ויוכיח שפניו לקליטת המסתננים - "ולא שישים אותם בחצר האחורית של תל-אביב".

• אז למעשה אתה נושא מפה קריאה לאחד הנדיבים בעם, אם הוא שומע אותנו, צאו תרמו לקניית דירות בצפון תל-אביב?

"כן. קחו פרוייקט, וצאו להציל את עם ישראל. כי זו פצצה שתתפוצץ בפנינו, ואז יגידו 'אין מה לעשות'. עכשיו הזמן! בעוד 5 שנים, בעוד 10 שנים, יגידו לנו 'הם קוראים מעריב, הם קוראים ידיעות, הם מסתכלים אפילו ב'בחדרי חרדים', יגידו שהם ישראלים לכל דבר. אז לפני שנתעורר לתוך הבעיה של שכונות, שמשטרת ישראל לא תעז להיכנס אליהם כמו שקורה בצרפת, אנחנו חייבים להתעורר ולקחת את המשימה לידיים. מי שמוכן לקחת אותה 'על כיסו' מוזמן להיפגש איתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}