כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בלעדי • רשימת המורדים הסודית של 'קדימה'

הסוד השמור ביותר במערכת הפוליטית נחשף: 16 ח"כים מסיעת 'קדימה' זעזעו את המערכת הפוליטית - ושיגרו מכתב סודי ליו"ר התנועה ציפי לבני, בדרישה לשינויים ושקיפות • שרי רוט הצליחה להניח יד על רשימת המורדים הסודית - הכוללת את כל בכירי התנועה • הרשימה המלאה והמפתיעה בפנים

בלעדי • רשימת המורדים הסודית של 'קדימה'



מעולם לא הסכימו חברי הכנסת של 'קדימה' להתראיין ולחשוף את דעתם בקשר לפלגים השונים במפלגתם. אל מול המיקרופון הם היו מוכנים לדבר רק בשבחה של מפלגתה, והדבר היה ראוי להערכה.

מאחורי הקלעים, ושלא לציטוט, כמקובל בכל מקום, הסכימו לומר דברי ביקורת. כביסה מלוכלכת, הם תמיד כיבסו בבית פנימה, מקסימום באוזני עיתונאי בו נתנו אמון כי ישמור על סודיות.

היום נשבר, לראשונה, הטאבו. הם עדיין לא רצו אל המיקרופונים, ובכל זאת עשו מעשה. נייר ועליו חתימות של לא פחות מ-16 חברי המפלגה - רוב מח"כי המפלגה - הוגש ליו"ר, ציפי לבני, בדרישה לערוך שינויים ולהציג שקיפות.

לשבחה של לבני ייאמר, כפי שהעידו בפני כמה מהנוכחים בישיבת הסיעה הסגורה, שנערכה בצהרי היום בחדר הסיעה בכנסת, כי היא לא כעסה, לא גערה בהם, וקיבלה בהבנה את דרישתם ליתר שקיפות בנעשה במפלגה.

אין זה סוד, כי מאז פורסם תחקיר 'המקור' של העיתונאי רביב דרוקר, טולטלה המפלגה.

התחקיר העלה פרטים מביכים לגבי משכורות גבוהות במיוחד לבעלי תפקידים במפלגה, ועל כך שעד היום התקציב האמיתי של הסיעה לא נחשף בפני חברי הכנסת, וכי עדיין לא אושר תקציב 2011.

המידע הזה הביא את ח"כ אבי דיכטר, ח"כ רציני ביותר, לגייס תמיכה של למעלה ממחצית חברי סיעתו במכתב ה'מורדים'.

הרשימה הסודית

מעניין היה לעיין ברשימה הסודית של הח"כים ש'חתמו', רשימה שהודלפה לידי.

אדגיש כי לא מדובר במסמך המקורי שהועבר לידי ציפי לבני, אלא ברשימה שהועברה על ידי גורם מוסמך בתנועה. כיוון שכך, הפרסום הינו רק לפי דברי אותו גורם ועל אחריותו.

1. שאול מופז

2. מאיר שטרית

3. אבי דיכטר

4. ישראל חסון

5. יוליה שמאלוב ברקוביץ'

6. שי חרמש

7. מרינה סולדקין

8. מגלי והבה

9. גדעון עזרא

10. יעקב אדרי

11. עתניאל שנלר

12. אורית זוארץ

13. אריה ביבי

14. רונית תירוש

15. נינו אבסדזה

16. דורון אביטל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}