כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מונח חדש נולד: "בטחון תזונתי"

מונח חדש וחוק חדש נולד בכנסת: 'בטחון תזונתי' • לפי החוק הוטלה חובה על השלטון, לדאוג לתזונתו הסדירה של כל ילד במדינה • יוזמי החוק: "זו פריצת דרך"

לא יהיו ילדים רעבים (אילוסטרציה)
לא יהיו ילדים רעבים (אילוסטרציה)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חברי הכנסת רוחמה אברהם (קדימה), אברהם מיכאלי (ש"ס), אורי מקלב (יהדות התורה), ציון פיניאן (ליכוד) ואחרים, לפיה תוקם מועצה ארצית לביטחון תזונתי.

מה זה בטחון תזונתי? בהצעת החוק מוסבר: "ביטחון תזונתי – האפשרות לצרוך באופן סדיר מזון הכולל את כל אבות המזון הנדרשים להתפתחות תקינה ולבריאות האדם".

על פי הצעת החוק, המועצה תייעץ לשר הרווחה בנושאים הבאים:

תכנון מדיניות ביטחון תזונתי, לרבות תכניות להבטחת נגישות לתזונה בריאה ומספקת לאוכלוסייה לטווח הקצר ולטווח הארוך, פעולות האכיפה, הפיקוח והבקרה שנוקטים כלל הגורמים האחראים לביטחון התזונתי במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ובחינת מודלים שונים להשגת ביטחון תזונתי בקרב האוכלוסייה ועריכת מחקרים הנדרשים לשם כך.

המועצה תקיים דיונים פעם בחודשיים, ותגיש לשר הרווחה וועדת העבודה והרווחה של הכנסת דו"ח שנתי עם המלצותיה. השר יגבש מדיניות בתחום הביטחון התזונתי לגבי תושבי ישראל ויביאה לאישור הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ בירך את חברי הוועדה על אישור הצעת החוק. לדבריו, "הקמת המועצה היא צורך דחוף, לאור תופעות העוני והרעב".

ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה), מיוזמי הצעת החוק, אמרה כי "אין ספק שקבלת החוק מהווה פריצת דרך חשובה לקביעת המדיניות בסוגיית הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל. זו הפעם הראשונה שבה חקיקת החוק מטילה את האחריות על הטיפול בתופעת הרעב בישראל - על הממשלה".

משרד האוצר הסתייג מהצעת החוק: נציגת המשרד בדיון, רבקה לויפר, אמרה כי, "יש חשש שנעבור לחלוקת תלושי מזון שאינה הולמת מדינת רווחה. בנוסף, אנחנו מתנגדים שהשר הממונה יהיה בהכרח שר הרווחה, אלא כל שר רלוונטי שהמועצה תחליט לפנות אליו".

הסתייגויות משרד האוצר נדחו, והצעת החוק, כאמור, התקבלה.

כזכור, בראיון שערכתי עם ח"כ רוחמה אברהם לפני מספר חודשים היא סיפרה על החוק שלה בהרחבה.

קישורים:
הראיון עם חה"כ רוחמה אברהם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}