כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זוסמן יישאר במעצר • החשש: ימלט מהארץ

מוישי זוסמן, שהונה עשרות משקיעים חרדים, ישאר במעצר עד תום ההליכים • השופט נימק: "יש להעניק משקל להיקף המירמה - מיליונים רבים של שקלים"

זוסמן בבית המשפט. צילום: פלאש 90
זוסמן בבית המשפט. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, דחה אתמול (א) את ערעורו של מוישי זוסמן, המואשם בהונאת משקיעים חרדים ביותר מ-10 מיליון שקל והחליט כי זוסמן יישאר במעצר עד תום ההליכים.

את הערעור הגישו עורכי-דינו לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק כי קיים חשש גדול שזוסמן יעזוב לחו"ל ולמשטרה יהיה קשה להסגירו.

כתב האישום שהוגש נגד זוסמן לפני מספר שבועות מייחס לו 11 עבירות של מרמה וזיוף.

בשנת 2009 ייצר זוסמן מצג שווא לפני מכריו וקרוביו, לפיו הוא עוסק בהשקעות במט"ח ובסחורות וכי השקעותיו מניבות תשואות גבוהות. בעקבות מצג השווא מסרו לו המתלוננים כספים בהיקף כולל של מיליוני שקלים בהם השתמש לצרכים אישיים.

השופט המחוזי ציון קאפח ציין את חומרת העבירות המיוחסות לזוסמן ואת העובדה שברח מן הארץ עם תחילת החקירה נגדו, כעילות למעצרו עד תום ההליכים.

בדיון שנערך אתמול, השופט ניל הנדל הסכים עימו:

"יש להעניק משקל להיקף המירמה המיוחסת לעורר - מיליונים רבים של שקלים. הסנגורים אף לא כפרו בקיומן של ראיות לכאורה לגבי חלק מהאישומים - למשל עבירת הזיוף באישום הראשון ובאישום העשירי. יודגש כי העורר לא הצליח לכאורה לערער את המסקנה שעשה שימוש באתר אינטרנט מזויף. כמו-כן, צודקת התובעת שהחזרת הכספים אינה מלמדת על חוסר אשמה, אלא לכאורה היפוכו של דבר. עילת מעצר של מסוכנות קיימת מכוח נסיבות המקרה והיקפו כפי שבית המשפט המחוזי קבע".

עם זאת ציין הנדל: "לפחות נפלה אי הבנה במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בכך שהסנגורים התמקדו בראיות לכאורה ועילת המעצר ולא טענו בנושא החלופה".

לכן קבע, כי אם הסנגורים יגישו בקשה שתכלול חלופת מעצר מוצעת, יהיה על בית המשפט לדון בה לגופה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}