כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המסע החל באיטליה: אל תתמכו במדינה פלסטינית

נתניהו והשרים נחתו ברומא כיעד ראשון במסע השכנוע שלא לתמוך במדינה פלסטינית • איך הם נסעו? על מה כבר דיברו? ומה צפוי בווילה הנשיאותית?

נתניהו בביקורו האחרון בחו"ל. צילום ארכיון
נתניהו בביקורו האחרון בחו"ל. צילום ארכיון



שעות אחדות לאחר ששבו משבת הגיבוש בצפת, בצהרי יום ראשון עלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה - למטוס ארקיע שהמתין להם בשדה התעופה בנתב"ג, ועשו את דרכם למסע בן יום אחד לאיטליה.

זהו היעד הראשון במסעו לשרשרת המדינות אליהן יפנה נתניהו בבקשה שלא לתמוך בפלסטינים בבקשתם להכיר במדינתם בספטמבר.

על פי דיווח שהופיע בדה-מרקר, לא ניגשה חברת אל-על למכרז על הטיסה הממלכתית, בשל העובדה שלא היה ברשותה מטוס פנוי. חברת 'ארקיע' הייתה זו שהרימה את הכפפה וביצעה את הנסיעה. העלות: כ-600 אלף שקלים - מחיר נמוך יחסית שאינו כולל רווח משמעותי. לטענת העיתון, חשקה ארקיע בטיסה כדי להפנות את תשומת הלב למטוסה החדש, שרק לפני שבוע החל לבצע את נסיעות הפנים שלו בקו ת"א אילת.

עוד דווח בדה-מרקר כי המכרז המקורי דיבר על מחלקת עסקים ופינת עבודה לראש הממשלה ולשרים הנלווים אליו. בהמשך שונו הדרישות וכללו מטוס רגיל ופינת עבודה לראש הממשלה בלבד.

המטוס הזוכה: מטוס מדגם אמברייר 195, מטוס די קטן ובעל תצורת פנים רגילה. המטוס שונה כדי להתאימו לנסיעת ראש ממשלה והותקנה בו פינת עבודה. מדובר במטוס הבנוי כמטוס מנהלים, בעל מושבים מרופדים בעור ומקום עד ל-120 נוסעים. המטוס נחשב לידידותי לסביבה ועומד בתקני איכות סביבה קפדניים בכל הנוגע לזיהום אוויר, ניצול דלק ורעש. בחברות אל-על וארקיע, אגב, סירבו להגיב לידיעה.

"פשע מלחמה"

בסביבות השעה 17:00 (16:00 ברומא) נחתה הפמליה בשדה התעופה פיומיצ'ינו, משם עשתה דרכה בשיירה מרשימה אל מלון רומא קוולירי (הילטון לשעבר).

מיד עם נחיתתו, ביקר נתניהו בבניין העירייה "הקאמפדוליו", שם קיבל את פניו ראש עיריית רומא ג'אני אלמאנו.

אלמאנו סיפר לנתניהו על הפעולות שעושה רומא במטרה להביא לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בין הפעולות: הענקת אזרחות של כבוד לגלעד ותליית כרזה על בניין העירייה הקוראת לשחרורו.

ראש הממשלה נתניהו קרא לראשי בירות אירופיות נוספות לפעול בנושא.

בערב, בראיון לכלי התקשורת האיטלקיים, אמר נתניהו כי על הפלסטינים לפתור את בעיית הפליטים שלהם "במסגרת מדינה עצמאית" ולא בשטחה של ישראל. "אמרתי לבני עמי, שעלינו להכיר במדינה פלסטינית שתחיה לצד ישראל, ואני מצפה מאבו מאזן שיאמר לעמו דברים דומים", אמר.

בהמשך עבר לדבר על הסכם הפיוס בין הפת"ח לחמאס. לדבריו, ישראל רוצה שלום ואף מוכנה לעשות למענו ויתורים כואבים, אבל על הרשות, מצידה, "להכיר בישראל כמדינה יהודית ולוותר על כל קשר עם חמאס". הוא סירב להתייחס לשאלות בדבר התבטאויותיו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ולפיהן אסור לישראל לתקוף באיראן.

לסיום העלה נתניהו במילים נרגשות את נושא החייל השבוי גלעד שליט. הוא סיפר כי הבחור יושב כבר 5 שנים במרתפי החמאס, ללא ביקור אדם - אפילו לא של הצלב האדום. "הדבר מהווה פשע מלחמה", אמר.

נתניהו והשרים השתתפו גם בפתיחת הפורום העיסקי איטליה - ישראל והתערוכה "ישראל הבלתי צפויה", החוגגת את תרבותה של ישראל יחד עם הטכנולוגיה, החקלאות, הכלכלה והאמנות שלה.

רגע חתימת ההסכם

הבוקר (ב') נפגש נתניהו עם פרשנים איטלקיים בכירים. בהמשך ייצא למשרד החוץ לפגישה עם נשיא הפרלמנט, ג'אנפרנקו פיני, בווילה מדמה.

ראש ממשלת איטליה ימתין לראש הממשלה בכניסה לווילה.

השניים יעברו דרך משמר כבוד ותזמורת צבאית כאשר בטקס ינוגנו ההמנונים של מדינות איטליה וישראל. שני ראשי הממשלה יעברו בין המשלחות וילחצו ידיים.

שרי הממשלה האיטלקית, יחד עם מקביליהם מישראל, ימתינו באולם לשני ראשי הממשלה למפגש קצר ולחיצות ידיים. שיאו של המפגש בחתימה של שרי הממשלה על הסכמים, ובהמשך - ארוחת צהרים במסגרת ישיבת מליאת הממשלה.

בשעות אחר הצהרים ייפגש נתניהו עם נשיא הפרלמנט לשיחה.

הפמליה תנחת בארץ בשעה 1:00 בלילה.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}