כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מיכאל בן ארי - ל"ל

מיכאל בן ארי - ל"ל

כמו בכל הפעולות האחרונות של פעילי הימין, גם הפעם הכל תוכנן כמו מבצע צבאי. המטרה: להרגיז את תושבי מרכז תל אביב שמצטיירים כמנותקים. המשתתפים: קבוצה של כ40- מהגרי עבודה סודנים ואריתראים שלא ממש מבינים מה קורה. האמצעי: רחצה בבריכת גורדון היוקרתית על חוף ימה של תל אביב. וכמו תמיד, השחקנים הראשיים: ח"כ מיכאל בן ארי )האיחוד הלאומי( ופעיל הימין איתמר בן-גביר.
בחודשים האחרונים מנסים פעילי הימין להגביר את המאבק נגד העובדים הזרים השוהים ללא היתר בשכונות דרום תל אביב. לאחר שארגנו הפגנות עבור תושבי דרום העיר, ולאחר שהקימו את "משמר השכונות" שאמור "להגן" על התושבים, הם החליטו שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא. לפני כמה חודשים איים חבר הכנסת בן ארי שהוא ואנשיו ישכרו דירות בשכונות צפון תל אביב וישכנו בהן פועלים זרים. "נראה את הצפונים דואגים לזכויות הסודנים כשהם גרים דלת לידם," אמר אז. אתמול, אולי כשלב ראשון לקראת השכנות הקבועה, הביאו בן ארי ואנשיו את מהגרי העבודה לסיור במעוז התל אביביות: בריכת גורדון.
ההכנות לקראת האירוע התנהלו בקפדנות: בסוף השבוע התקשר בן ארי בעילום שם לקופת הבריכה, ובדק כי המקום פתוח ביום ראשון אחר הצהריים. הוא הודיע כי הוא מתכוון להגיע למקום עם קבוצה של כ40- צעירים. עובדת הבריכה ששוחחה עם בן-ארי השיבה לו: "אין בעיה." ליתר ביטחון, הוא הקליט את השיחה. "לא רצינו שנגיע ובכניסה יראו אותנו ויגידו לנו שאי אפשר להיכנס," אמר אתמול. במקביל שכר איתמר בן גביר אוטובוס ופעילי הימין הצעירים נשלחו לשוק מחנה יהודה כדי לרכוש 50 בגדי ים וכדור ים אחד.
אתמול בשעות הצהריים המוקדמות הגיעו שלושה פעילי ימין צעירים, אלכס אוסטרובסקי, דניאל גלעד וחנה חנניה לתחנה המרכזית הישנה בתל אביב ובפיהם הצעה מוזרה: כל עובד זר שיסכים לעלות לאוטובוס יקבל חמישים שקלים, כניסה לבריכה ובגד ים במתנה. יותר מ100- פועלים זרים, כולם מאריתראה וסודן, התקבצו סביב פעילי הימין כדי להבין על מה המהומה. לבסוף, הסכימו כ40- מהגרי עבודה לעלות על האוטובוס ולצאת לסיור הראשון שלהם לעבר אחד הסמלים של תל אביב הדשנה.
"המטרה שלנו היא להראות את הצביעות של התל אביבים. אנשים שכל הזמן רוצים לתת עוד ועוד זכויות לסודנים אבל רוצים אותם עם הזכויות האלה רק בשכונות דרום העיר," אמר בן ארי בכניסה לבריכה.עשרות המתרחצים שמקפידים מדי יום לטפח את גופם בבריכת גורדון היו המומים מהקבוצה שהורכבה מנערי גבעות וממהגרים סודנים ואריתראים. בתחילה, אחד השומרים שעמד בכניסה ניסה למנוע מהם את הכניסה, ואמר להם: "אין לכם בגדי ים." אבל אז שלף בן גביר את שק בגדי הים והחל לחלק: בגד ים לכל פועל.
חברת מועצת העיר תל אביב, רחל וולנר-גלעד, שהייתה במקרה במקום וזיהתה את המהומה, ניגשה למבקשי המקלט, וביקשה מהם לא להיכנס למים. "הם משתמשים בכם," אמרה להם. אבל רובם לא עמדו בפיתוי, או שפשוט לא הבינו את הסערה שאליה נקלעו. מוחמד, פליט מסודן, היה שמח למדי על שפת הבריכה. כאשר ניסיתי לשאול אותו מי הביאו למקום ולמה, הוא השתמש במעט המילים בעברית שהוא מכיר, והן, כנראה, שייכות ללקסיקון פועלי הבניין. "בעל הבית אמר לבוא," אמר תוך כדי שהוא מצביע על בן גביר. "אנחנו לא מבינים למה, אבל הוא אמר לבוא."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}