כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אל תשתלטו על אומן" , קראו הגויים למתפללים

מאות מתפללים השוהים בימים אלו על ציונו של רבי נחמן מברסלב - סבלו מהטרדות של המקומיים • "הם הדליקו מוזיקה בווליום גבוה ודיברו בגנות היהודים"

ציונו של רבי נחמן באומן
ציונו של רבי נחמן באומן

מאות מתפללים שוהים מאז ערב חג השבועות בעיירה אומן שבאוקראינה, לשם הגיעו בכדי להעתיר בתפילה על ציונו של רבי נחמן מברסלב.

השוהים במקום סיפרו לכתב אתר 'בחדרי חרדים', כי התושבים המקומיים עשו בשבת האחרונה ככל שביכולתם, על מנת לגרום לאי נוחות למתפללים היהודיים.

בשבת האחרונה חגגו הגויים את יום הלאום של צעירי אוקראינה. אלא שהחוגגים לא הסתפקו בחגיגות בבתיהם או במקומות סגורים והציבו בשעות אחר הצהריים לרחובה של עיר - מטרים ספורים מהציון - משאית ענק עם רמקולים שהשמיעו מוסיקה בוווליום גבוה.

"הם עמדו בכיכר פושקינא", מספר מוטי בורשטיין, תושב ירושלים השוהה במקום. "זה היה בשעה 3 אחר הצהריים, ועשו הכל כדי להוציא את היהודים מדעתם. זה היה מזעזע ובלתי נסבל".

במהלך החגיגות עצר צעיר אוקראיני את המוסיקה ודיבר בגנות היהודים. "אנחנו חוגגים בשבת נגד תופעת היהודים כאן", הוא הכריז בקולי קולות. "לא ניתן שהם ישתלטו על האזור. זה לא יקרה".

לטענת החרדים השוהים במקום, מי שאחראית להפגנה היא שכנה, העונה לשם אוסקנה, המתגוררת ברחוב פרוסקא, הסמוך לציון.

במוצאי שבת המשיכה חגיגת הצעירים, שהפעילו מוסיקה והדליקו זיקוקי דינור.

יצוין, כי בתחילת השבוע, ערב חג השבועות, הסירה משטרת אוקראינה את השלט שנתלה על אחד הבניינים הסמוכים לציון, לעילוי נשמתו של הצעיר שמואל טובול הי"ד, שנרצח בסוכות באומן, בידי צעירים מקומיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}