כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

היועץ של ביבי ימנכ"ל בקונגרס היהודי-רוסי

בזכות האוליגרכים: בני בריסקין, יועצו לשעבר של רה"מ נתניהו, מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון הגג של יהודי רוסיה • על הפרק: הידוק היחסים בין הקונגרס למדינת ישראל

עם הפנים לירושלים. בריסקין
עם הפנים לירושלים. בריסקין

לקונגרס היהודי-רוסי, ארגון הגג של יהודי רוסיה, יש מנכ"ל חדש: בני בריסקין.

בין השנים 1998-2008 שימש בריסקין כיועצו האישי של בנימין נתניהו.

מועמדותו של בריסקין הוגשה בפני חבר הנשיאות על-ידי יורי קאנר, נשיא הקונגרס, ואושרה ברוב גדול. בין אלה שתמכו בבריסקין היו האוליגרכים מיכאיל פרידמן, גרמן חאן, דוד יעקובשווילי וליאוניד מלמד הנמנים עם התורמים היותר בולטים של הקונגרס.

במסגרת התפקיד יופקד בני בריסקין על יישום סיסמת הקונגרס "על אדמה רוסיה עם הפנים לירושלים" הלכה למעשה; הוא יעסוק בהידוק היחסים בין הקונגרס למדינת ישראל ויפעל למיצוב הארגון כגוף המייצג והמאגד את יהדות רוסיה כולה. פעילות זו תתבצע על רקע התקרבות בין שתי המדינות שמתרחשת לאחרונה במגוון מישורים, כגון במישור הפוליטי, התרבותי והכלכלי.

החל מקיץ 2010, בריסקין שימש כיועץ לנשיא הקונגרס היהודי-רוסי. הוא היה אחראי לשיגור משלחות של בכירי הארגון לארץ ולארה"ב. משלחות אלה הורכבו ממנהיגי קהילות יהודית ברחבי הפדרציה הרוסית ובמהלך הביקורים התקבלו על ידי פוליטיקאים ונציגי ממשלות של ישראל וארה"ב.

קודמו של בריסקין, אלכסיי קרפוב, ימשיך לעבוד למען הקונגרס כסגן נשיא הארגון ויעסוק בפיתוח הפעילות החברתית-קהילתית.

הקונגרס היהודי-רוסי הוא ארגון הגג של יהודי רוסיה אשר הוקם ב-1996 במטרה להקים לתחייה את חיי היהודים ברחבי פדרציה הרוסית. הקונגרס נחשב לארגון החסד הגדול ביותר בחבר המדינות. עם חברי ההנהלה של הקונגרס היהודי-רוסי נמנים אנשי עסקים מובילים, פעילי ציבור ואנשי תרבות בולטים. בחודש מאי 2009 לתפקיד נשיא הקונגרס מונה איש העסקים ופעיל הציבור יורי קאנר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}