כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שבת הגיבוש • ש"ס מצטרפת - 'יהדות התורה' לא

נתניהו עשה מאמצים כבירים להתאים את תוכנית שבת הגיבוש לחרדים • כשרות מהדרין, תפילות ושמירת שבת • ל'יהדות התורה' זה לא מספיק - לסיעת ש"ס כן

רחובות צפת ממתינים לנתניהו, צילום ארכיון: נחמן וייס
רחובות צפת ממתינים לנתניהו, צילום ארכיון: נחמן וייס



בעוד חברי הכנסת והשרים אורזים מזוודות ומחלקים את הילדים, הולכת ומתגבשת התוכנית הסופית לשבת הגיבוש הממשלתית במלון רות רימונים שבעיר צפת.

נבירה שלי בפרטי התוכנית הביאה אותי למסקנה כי חובה להעניק למשרד ראש הממשלה צל"ש כפול. תחילה, על עצם הרעיון:

בלחץ היום יום נזרקים הצידה לא פעם הקשרים החברתיים בין חברי הקואליציה, בינם לבין עצמם, ובטח שלא עם בני ובנות הזוג. גיבוש, הוא תמיד דבר טוב, וזהו ראש הממשלה הראשון שיזם את הדבר הזה. אם הרעייה יזמה, הצל"ש עובר אליה.

שנית: עצם ההתחשבות בכל פלגי הקואליציה.

אין זה סוד שלא פשוט להביא משפחה חרדית לאירוע שכזה, וכדי שהגיבוש יהיה גיבוש אמיתי חובה היה על המארגנים לחשוב על כל הפרטים.

לשבחם ייאמר, שכך עשו. אם חשבתם שהח"כים החרדיים ייאלצו להסתפק במגשיות מחוממות כמו בטיסות לחו"ל, הרי שטעיתם - כל המזון שיוגש בבית המלון בשבת הקרובה יהיה כשר למהדרין, בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

והרי התוכנית

נעבור לתוכניה. אין שום הופעות לא צנועות או בלתי הולמות את אווירת השבת, תפילות בבית הכנסת של המלון, תוכניות באווירה שבתית. לא רק זה: אפילו צלמי לע"מ, שבדרך כלל מטקטקים תמונות באירועים מן הסוג הזה, לא יצלמו בשבת! הם ייאלצו להסתפק בתמונות מקבלת הפנים שתיערך ביום שישי בלובי המלון.

הסיורים עצמם ייערכו רגלית בלבד. המאבטחים יעקבו, כמובן, צמוד אחרי השרים, אבל את השמירה הזו מכירים גם מתפללי בתי הכנסת השונים בהם מתפללים גם שרי ש"ס בשבתות.

ככה זה, השמירה היא חלק מהשר. אמרת שר, אמרת איש בטחון כצל. יחד עם זה, גם ראש הממשלה, וגם שר הביטחון, לא יתלוו לסיורים הרגליים בשבת, שכן מטעמי ביטחון לשני האישים הללו לא ניתן לאפשר הליכה רגלית וחובה לשנע אותם. בשל הרצון להתחשב ברגשות כל המשתתפים, נמנע סיור ממונע שכזה.

אגב, אם תשאלו על סידורי האבטחה בעיר צפת כולה, הם אינם מתחילים בשבת הקרובה. כבר במהלך השבוע האחרון הוקפה העיר בטבעת ביטחונית מרשימה, זה לא ל"ג בעומר שהכוחות נפרסים רק יום קודם (ערב שבת - כשחל ביום ראשון).

ש"ס משתתפת

אז נכון, שלמרות כל המאמצים העילאיים, לא כל חברי הקואליציה החרדיים יראו נוכחות. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בשנת אבל. ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יש אירוע משפחתי, גם ליו"ר הועדה לפניות הציבור, אורי מקלב, יש סיבות משפחתיות.

סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, אינו יכול לוותר כנראה על הטיש הויז'ניצאי, כמוהו הן הסתם אין בצפת, גם יו"ר סיעת יהדות התורה, ישראל איכלר התקשה להתחבר לאירוע.

אבל בכל הנוגע לחברי תנועת ש"ס, נרשמת השתתפות יפה ביותר. היחיד שלא יגיע הוא שר הדתות, יעקב מרגי, וגם זה מסיבות משפחתיות.

אגב, כפי הנראה יהיו שרים נוספים, לא חרדיים, שייאלצו לוותר בשל סיבות משפחתיות. לא פשוט להשאיר ילדים בבית, מה גם שבחלק מהמקרים מדובר בילדים קטנים. ומה עוד, שמדובר בילדים שלא מרבים לראות את אביהם בבית בכל ימות השבוע.

קודם שהחליטו בש"ס להצטרף לחגיגה שאלו כמובן את פי הגר"ע יוסף, שבירר את כל הפרטים, עמד על כך שאין חילולי שבת הכרוכים באירוע, והורה להצטרף.

מן הסתם חשב שיש כאן עניין של הכרת הטוב, שהרי רק לאחרונה סייעה הממשלה לשר אטיאס להעביר את חוק המשכנתאות החשוב. מה גם שעצם ההשתתפות בשבת מן הסוג הזה מחזקת את המחויבות של ראש הממשלה אל מי שטרחו והגיעו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}