כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הונאת המאה • נעצר חשוד בהונאת מאות מיליונים

תושב חברון שעמד בראש רשת להפצת חשבוניות מס פיקטיביות נעצר • על פי החשד הוברחו באמצעות הרשת 650 מיליון שקל - עליהם לא שולמו מיסים • כך פעלה הכנופיה

חוקרי מס הכנסה בפשיטה. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90
חוקרי מס הכנסה בפשיטה. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90

תושב חברון חשוד כי עמד בראש רשת להפצת חשבוניות מס פיקטיביות.

החשוד נעצר הערב חג השבועות בחברון על ידי משטרת ישראל, צה"ל וחוקרי מכס ומע"מ ירושלים. אמש האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו ב-14 יום. סכום העסקאות והתשומות, שמאחוריה עמדה הרשת בשנים 2006-2010, החשודות כפיקטיביות נאמד בכ-650,000,000 ש"ח.

נגד החשוד עמד צו מעצר פתוח מאז אוקטובר 2010.

בחקירה שהתנהלה במשרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים, רשות המסים בישראל, נגד מספר חברות, עלו חשדות לקיומה של רשת מסועפת הפועלת מתוך חברון, שכל עיסוקה הוא בגיוס אנשי קש חסרי אמצעים והשכלה מינימאלית מישראל, פתיחת חברות קש על שמם ומכירת חשבוניות מס לעסקים וחברות בישראל ובשטחי הרש"פ, זאת תוך קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות לצורך התחמקות מתשלום מס.

מבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט עולה כי מערכת הפצת החשבוניות הפיקטיביות מורכבת משרשרת עבריינית ארוכה, הדומה מאד לפעילותו של ארגון פשיעה. מנהל הארגון שכונה חאג', העומד בראש הרשת, מרכז את הפעילות העבריינית, קרי, אחראי על התשלומים למפיצי החשבוניות, למנהלי החשבונות ולעורכי הדין, מדפיס ומזמין חשבוניות ושולח אותן עם שליחיו להפצה בישראל וברש"פ, אך בפועל אינו בא במגע אישי עם הרשויות במדינת ישראל.

תושב חברון על פי החשד, הוא המרכז את פעילותה של הרשת בסיועם של מספר אנשים, שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר בניהול והפעלת הרשת. אחד מהם, סעיד ביראוי, שתפקידו היה לגייס את אנשי הקש ולפתוח על שמם חברות פיקטיביות וכן שמש כצינור להעברת כספים לבעלי תפקידים שונים, הורשע במסגרת עסקת טיעון ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}