כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מטוס

מטוס

בבית הלבן אולי מדברים על פיוס עם העולם המוסלמי ועל שלום עולמי, אבל גם מי שזכה בפרס נובל לשלום, מתברר, מסרב לשגות באשליות. לצורך כך הרכיבו בארצות הברית את מטוס "יום הדין" בעלות של כרבע מיליארד דולר. המטוס אמור להגן על הנשיא ועל יועציו הקרובים במקרה של מתקפה גרעינית, התרסקות של מטאורים ואפילו אם חוצנים יחליטו לתקוף אותו פתאום.
עלותו של המטוס היא 223 מיליון דולר והוא אמור להגן על הנשיא האמריקאי, על שר ההגנה, מפקדי הצבא ובכירי ממשל נוספים במקרה של מתקפה מסוג שכמותה טרם ידע העולם. ראשיתו של הפרויקט בטראומה לאומית אחרת, הפיגוע במגדלי התאומים ומשרדי הפנטגון האמריקאי לפני קרוב לעשר שנים. כבר בשעות שלאחר אותו פיגוע החלו בפיתוחו של המטוס שהוצג אתמול לראשונה.
המטוס מסוג בואינג 747 וזכה לשם .E-4B הוא מאובזר בכל הציוד הדרוש להבטיח את המשך תפקודם המלא של הנשיא ושל בכירי ממשל נוספים ברגעי אסון. כך, למשל, יכול המטוס להגיע למהירות שיא של אלף קמ"ש. המטוס גם מצויד בשכבת הגנה מיוחדת שאמורה להגן על יושביו במקרה של מתקפה גרעינית, הוא יכול להישאר באוויר במשך מספר ימים ללא צורך בתדלוק ובעל יכולת טכנולוגיות מתקדמות במיוחד שמאפשרות יצירת קשר בכל רגע נתון עם כל גורם אפשרי.
"אם מרכז השליטה הקרקעי של ארצות הברית יחדל לפעול בעקבות תקלה או כתוצאה ממתקפה, אנחנו מיד עולים לאוויר. אנחנו בכוננות 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה," הסביר קפטן המטוס סקוט ריידר. "בכל רגע נתון יש לפחות מטוס אחד בכוננות שמחכה להמריא."
ומה לגבי נוחיות הנוסעים? מי שהתרגל לטוס במטוס אייר-פורס 1 המפואר ייאלץ להסתגל במקרה חירום לתנאים הרבה פחות טובים. "זה כמו ששולחים אותך בחבילה," התלוצץ שר ההגנה רוברט גייטס. "זה די ספרטני, בלי חלונות ובלי כלום," המשיך. יחד עם זאת, קרוב לוודאי שגם הוא יודע שמדובר במחיר לא גבוה במקרה של מתקפה גרעינית, או גשם של מטאורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}