כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מועצת הבטחון רוצה לגנות את סוריה • רוסיה מתנגדת

בריטניה וצרפת מגבירות לחץ על החברות הנוספות במועצת הביטחון לפרסם גינוי נגד סוריה • רוסיה וסין הודיעו כי הן מתנגדות • רוסיה דחתה את נוסח ההצעה

מועצת הבטחון רוצה לגנות את סוריה • רוסיה מתנגדת

מועצת הביטחון של האו"ם לא הגיעה הלילה להסכמה בנושא גינוי המשטר הסורי על הרג אזרחים והפרת זכויות אדם.

הסיבה? החשש כי רוסיה תתנגד להתערבות בינלאומית.

היה זה לאחר שבריטניה וצרפת הגבירו את הלחץ על החברות הנוספות במועצת הביטחון. במקביל, רוסיה וסין הודיעו כי הן מתנגדות לכך. רוסיה אף דחתה את נוסח ההצעה כפי שהוצגה בישיבת מועצת הביטחון.

ישיבה נוספת תתקיים הערב. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי מי שיתנגד להצעת הגינוי במועצת הביטחון "יהיה אחראי על התוצאות", כלשונו, תוך שהוא רומז לרוסיה וסין.

ארה"ב הביעה כצפוי תמיכה בהצעה. דובר משרד החוץ האמריקני אמר, כי ארצו עושה מאמצים לשכנע את שאר החברות לתמוך בסנקציות נגד סוריה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי 122 אזרחים סורים, בהם נשים וילדים, נמלטו למדינה בטענה כי הם חוששים לחייהם בשל שמועות על טנקים שנשלחו לעירם. עוד נמסר, כי אנשי האופוזיציה פינו פצועים לטורקיה, מחשש שייעצרו או יחוסלו, אם יילקחו לבתי חולים בסוריה.

חלק מהפליטים שהצליחו להגיע לטורקיה סיפרו על מעשי הדיכוי של כוחותיו של אסד. "מסוקים יורים ללא הבחנה", סיפר אחד הניצולים שנפצע. הוא הכחיש כי חמושים הרגו חיילים ואמר כי מדובר בפיברוק מצד המשטר, שנועד להכשיר את הפעילות הצבאית בעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}