כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דיור? ה'שווער' של ביבי אושפז, הפגישה נחתכה בשיאה

כל נציגי 'יהדות התורה' הגיעו לפגישה עם רה"מ - אפילו הח"כ לשעבר מאיר פרוש • "כאן בארץ לא ממהרים למחוא לך כפיים", אמר איכלר • ומה תיאם יו"ר הסיעה עם שר השיכון?

ללא יוצא מן הכלל. ח"כי יהדות התורה בהתייעצות
ללא יוצא מן הכלל. ח"כי יהדות התורה בהתייעצות



לא היה זה יום קל לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מדי יום שני, בשעה 14:30, נוהגת סיעת הליכוד להתכנס. הבוקר הודיעו על דחייה של מחצית השעה, אך בסופו של דבר התקיימה הישיבה רק לקראת השעה 4 אחר הצהריים.

הסיבה: הבוקר אושפז שמואל בן ארצי, אביה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

האשפוז הפתאומי שינה, כמובן, את הלו"ז המתוכנן של נתניהו, כאשר מלבד איחורו לישיבת הסיעה הוא נאלץ גם לקצר את פגישתו עם סיעת 'יהדות התורה'.

שמואל בן חווה לרפואה שלמה.

האם אובמה אמריקני מספיק?

מה היה בפגישה? גם הפעם נשאו מאמציו של יו"ר הסיעה, ישראל איכלר, פרי. כל הח"כים, ללא יוצא מן הכלל, השתתפו בפגישה. גם הח"כ לשעבר, מאיר פרוש, נכח בה.

לפני הישיבה פגש איכלר את שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס במסדרונות. הוא נעצר להתייעצות. חשוב היה לו לדעת לגבי סעיף מסוים אותו הם מתכוונים להציע לראש הממשלה האם הוא נכלל בתוכנית אטיאס אם לאו. אטיאס השיב בחיוב. כן, הסעיף נכלל.

אצל איכלר, אגב, מדובר במעשה הכי טבעי בעולם. הוא מתייעץ עם שרי ש"ס כאילו לא היו שתי הסיעות נתונות במתיחות כבדה ביותר. מבחינתו, השלום והשלווה שוררים לא רק בתוך יהדות התורה כי אם גם בינה לבין ש"ס. מי ייתן ואמונתו זו תשרור גם לאחר חודשים נוספים בתפקיד. המציאות בשטח, מה לעשות, לא פעם מחריבה חגיגות ורצונות טובים וכנים.

מכאן, לגופם של דברים: תחילה העלה איכלר נושא מעניין. הוא סיפר לנתניהו על כתבה שהופיעה לפני מספר ימים ב'וול סטריט ז'ורנל' תחת הכותרת: "האם אובמה אמריקני מספיק?"

בכתבה עצמה, דברי שבח וקילוס לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

הכתבה פותחת בשאלה: למה עמדו חברי הקונגרס על רגליהם לכל הפחות 25 פעמים במהלך נאומו של נתניהו? כאן מצוטט פרופסור וולטר רוסל מיד, המסביר כי יש קשר עמוק בין אזרחי ארה"ב לבין ארץ ישראל. כל אמריקאי מאמין בה'! אם קיימת מדינה יהודית בארץ ישראל אחרי 2000 שנות גלות פירושו שהאלוקים של היהודים שומר על שומרי הדת! מי שאיננו מבין זאת, טוען הפרופ' המלומד, אינו מבין מה זה להיות אמריקני!

נתניהו, כמובן, הנהן בראשו כמי שמכיר את הדברים. מי כמוהו קורא את האותיות הקטנות בכל עיתון מצוי, בכל בוקר מחדש. כן, הוא בהחלט קרא.

"פה בארץ לא ימהרו למחוא לך כפיים", אמר לו איכלר - ונתניהו הגיב בחיוך.

יו"ר הקואליציה מביך את החרדים

בהמשך עברו אל הנושא המרכזי של פגישתם - הדיור. נתניהו התנצל כי לא יוכלו לדון בהרחבה בפרטים, והבטיח לקיים ישיבה מיוחדת מיד לאחר שובו מנסיעתו המתוכננת לאטליה בתחילת שבוע הבא. אדרבה, אני רוצה הצעות מעשיות, אמר לחברי הסיעה.

היה זה יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שניצל את המומנטום כדי להעלות נושא נוסף ש'כואב' לסיעה. המדובר בחוק שהגיש יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ואשר מדבר על רפורמה בחינוך.

בשיחה עם אלקין סיפר כי החוק גובש בשיתוף פעולה עם תנועת 'כל חינוך', וכי בעיניו מה שחשוב בחוק הזה הוא בעיקר הנושא של אזורי רישום. כמו בקופות החולים, כך יוכל כל אדם לבחור לילדיו את אזור הרישום. אלקין מודע לכך שהחרדים לא אוהבים את החוק, הכולל גם מעט ליבה בתוכו, והוא אף עיכב את חתימתו עליו למספר חודשים ואפילו חשב לוותר. אבל אז הגיעו לאוזניו הסנוניות הראשונות המבשרות את איומי הפרישה של יו"ר הסיעה (כך לפחות הבין זאת אלקין), והחליט לחתום.

נתניהו היה נראה מופתע. דווקא יו"ר הקואליציה יגיש חוק שיביך את המפלגות החרדיות?! הוא הבטיח לסיעה לעשות הכול כדי שהחוק הזה יוקפא. אם לדעתנו היו שואלים, היינו מסבירים להם מיד שמדובר בחוק-שוט, שיוכל לסייע לאלקין כיו"ר סיעה לדאוג למשמעת קואליציונית. לא תהיו ממושמעים, אשלוף לכם את נשק יום הדין. אלקין ידוע כאלוף בתרגילים, רק נזכיר את היום האחרון של פגרת החורף עת טרפד לש"ס את העלאת חוק הבייבי שלה, חוק המשכנתאות. כדי לעשות זאת הוא שלף מהכובע את כל השפנים האפשריים כולל חג מוסלמי ומסיבות ערב של קדימה.

ובכן, בנסיבות לא משמחות זכה נתניהו מן ההפקר בשבוע נוסף של רווח זמן, תסמכו עליו שעד לפגישה הבאה שלו עם 'יהדות התורה' הוא כבר ימצא את הדרך להסביר למפלגה שרשימת הדרישות שלה בנושא הדיור לא תוכל לעבור את מפתנו של שר האוצר, יובל שטייניץ. זה או הסעיפים, או הוא.

עד אז, תיאלץ יהדות התורה לומר תודה לאטיאס על ההישג שהביא לכולנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}