כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"את יד ושם רציתי לרמות?!" הטיח אולמרט

עדות נוספת נשמעה הבוקר במשפטו של ראש הממשלה לשעבר • אולמרט חשף פרטים אישיים: "כשמוניתי לרה"מ, אמרה עליזה: 'אוי, מה נפל עלינו'" • ואיך הגיבה כשהוכתר לראש העיר

מהרהר במר גורלו. אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש 90
מהרהר במר גורלו. אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש 90

גם הבוקר (ב') במהלך עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היו דבריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טעונים ביותר.

אולמרט סיפר איך היה נוהג מזכיר הממשלה לקרוא במהלך ישיבת הממשלה, "במהירות שאף אחד לא יכול לקלוט אותה", את רשימת הנוסעים, היעדים והמטרות. מעת לעת, סיפר, היה אריק שרון מעיר משהו בציניות על כך שהוא יודע היטב מה השרים אינם עושים בנסיעות הללו. כאשר הפך אולמרט עצמו לראש ממשלה, דרש מכל שר לדווח בשובו מחו"ל אודות נסיעתו.

בכל נסיעה שלו, המשיך אולמרט להסביר, עסק לפחות מחצית מהזמן בענייני משרדו. בכל הנוגע לאשתו, היא דווקא "לא הדמות של אשתו-של בשום דבר". הוא סיפר כי כאשר רץ לתפקיד ראש עיריית ירושלים, אמרה לו עליזה "אני לא רצה לתפקיד אשת ראש העירייה". כשמונה לראש הממשלה אמרה "אוי, מה נפל עלינו".

אולמרט טען כי מעולם לא עסק בפרטי הפרטים של נסיעתו. "זה נשמע לי הזוי כששואלים איך לא עסקתי בזה", אמר והוסיף כי לא פעם שלח אותו שרון לשליחויות במשימות שנותרו חסויות.

"הייתי צריך אחרי זה לשבת עם מחשבון ולבדוק מי שילם ואיך שילם?!" תהה. שהרי לשם כך מועסקים עובדים מקצועיים. "האמנתי בשיקול הדעת של האנשים שעבדו אתי ואני משוכנע עד היום שפעלו בתום לב. יכול להיות שטעו; טועים, אני טעיתי. יש מישהו שעשה ולא טעה? אם הייתה טעות, בסוף מספר אחד במערכת הוא האחראי מבחינה ציבורית. אבל אחריות פלילית של כוונה זדונית להוליך שולל, לגנוב, לרמות?! השקעתי את נשמתי בעמותת על"ה כדי להרוויח מהם?! את יד ושם רציתי לרמות?! את אקי"ם?! את הוועד למען החייל?!".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}