כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ההזדמנות שלך לקריירה כטוען רבני

מכון הלכה ומשפט מזמין אותך לרכוש מקצוע מרתק, מבוקש ומכובד מאוד כטוען רבני ולייצג לקוחות בפני בתי הדין הרבניים במדינת ישראל בענייני אישות וסכסוכים ממוניים ו/או בהליך דין תורה ובוררות

ההזדמנות שלך לקריירה כטוען רבני



מעל 9000 תיקים נפתחים מדי שנה בבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ, כל תיק טומן בתוכו מחלוקת צדדים בענייני ירושה,צוואה, ממונות או סכסוך משפחה - מבדיקה שעשה כתב 'בחדרי חרדים' ניתן לקבוע כי פחות מאחוז אחד מכלל התיקים מיוצג ע"י טוענים רבניים. בישראל כ-450 טוענים רבניים רשומים ומתוכם רק כ-250 טוענים פעילים בלבד.

הטוען הרבני, הנו האיש שלפי חוקי מדינת ישראל ותקנות משרד הדתות מורשה ברישיון אישי לייצג לקוחות בפני בתי הדין הרבניים במדינת ישראל בענייני אישות וסכסוכים ממוניים ו/או בהליך דין תורה ובוררות. קבלת רשיון והסמכה כטוען רבני מותנית בעמידה בתנאים הנדרשים הכוללים לימודים תורניים בכולל או בישיבה במשך של 4 שנים מעל גיל 18 ובמעבר בהצלחה את מבחני הנהלת בתי הדין הארצי.

למרות שמחיר עבור שירות ייצוג אצל הטוען הרבני זול בעשרות מונים משירותיו של עורך דין קיימת בורות גדולה באשר ליכולותיו ויתרונותיו של הטוען רבני בייצוג בבתי הדין הרבניים. נראה כי עשרות שנים בהם מקצוע "טוען רבני" היה מונח בקרן זוית הסתיימו, והביקוש למקצוע הולך וגובר, למרות היות המקצוע נחשב למכובד ויוקרתי המעיד כי הנושא בתואר הנו בעל השגה במכמונות סעיפי השולחן ערוך ובחלקים שאינם נלמדים בישיבות ובכוללים בד"כ, לא נהרו מועמדים פונטציאלים אל המקצוע.

לאחרונה נראה כי פריצת הדרך אותה עשו המכללות בכל הקשור להכשרת הציבור החרדי בתארים אקדמאיים הזניחה קבוצה גדולה מהציבור החרדי אשר מחד זקוק ורוצה לרכוש מקצוע ומאידך חפץ הוא להמשיך ולעסוק בתורתו כאומנותו מבלי לבזבז זמן יקר על לימודים שאינם תורניים.
מכון "הלכה ומשפט" הנו מכון ללימודים והכשרת אברכים ובוגרי ישיבות במסלול הסמכה לטוענים רבניים. המכון נוסד שלא למטרת רווח אלא במטרה להקנות ידע ופרקטיקה מעשית לקהל היעד המעוניין לרכוש מקצוע תורני מפרנס ומכובד. יוזמי המכון פעלו במאמצים רבים לצמצם את העלויות ללומד ולסלול בפניו את הדרך המהירה אך גם הבטוחה להשגת רשיון טוען רבני.

מכון הלכה ומשפט אשר בראשו עומד הרב יוסף אוטמזגין רב שכונת גני זוהר ומו"צ בעיר אלעד החליט להרים את הכפפה וליזום מכון להכשרת טוענים רבניים במסלול מיוחד אשר יאפשר אף לאותה קבוצה שלא מצאה את דרכה לאקדמיה ולמכללות לרכוש מקצוע מכבד ומפרנס ומבלי לזנוח את ספסלי בית המדרש.

הרב אוטמזגין מספר כי היוזמה נוצרה עת הגיעו אליו בני זוג בעניין של שלום בית ובעוד האישה טוענת שבעלה ברוך הכישורים אינו מסוגל לפרנס אותה ואת חמשת ילדיהם טען הבעל כי אין לו כל דרך לרכוש מקצוע מבלי להתנתק לגמרי מהלימוד אליו הוא כה מחובר, הרעיון של שחיטה ומילה נפסלו על הסף בהיות הבעל רגיש למראה דם ואף עניין הסת"ם נשלל בשל התחרות הקשה והקושי לשבת שעות על גבי שעות לצורך הכתיבה והחוסר הפנימי של ריתחא דאורייתא.

על הקורס

לימודי טוען רבני היו עד כה קשים ללימוד וליישום מאחר וכל המכונים שעסקו בהוראת המקצוע פרסו את הלימודים למשך של שנתיים ימים ובעלות כספית גבוהה, משזיהה הרב אוטמזגין כי אלו הם אבני הנגף נטל על עצמו את המשימה והצליח בס"ד להקים תוך זמן קצר את מכון הלכה ומשפט הנחשב למכון הטוב ביותר לרכישת המקצוע, הרב אוטמזגין קבע כי המחיר יכלול רק את הוצאות הלימודים ללא כל כוונת רווח ותקופת הלימודים תהיה שנה אחת בלבד שזו תקופת המינימום הנדרשת לצורך רכישת המקצוע, קבע וביצע.

מבלי להתפשר על איכות המרצים וקבוצת הלומדים מכשיר כיום המכון קבוצה ראשונה של כ-40 טוענים רבניים אשר עברו לצד לימודם התורני אף קורס גישור המקנה תעודה נוספת של מגשר מוסמך המוכרת ע"י משרד המשפטים ומקנה כלים נוספים להתמודדות הלומדים כטוענים רבניים בדרך של גישור ושלום.

הקורס מיועד לבוגרי ישיבות וכוללים שברשותם אישור על 4 שנות לימוד בכולל או ישיבה, לאחר גיל 18. כמו כן, הקורס מיועד למצויינים המסוגלים להשתתף כלומדים במסגרת לחץ לימודים אינטנסיביים, לשנן ולבצע חזרות על החומר הנלמד בהתאם להנחיות שיינתנו. לימודי המכון מתקיימים בבית המדרש המפואר "היכל שמעון" בעיר אלעד הנמצאת במרכז הארץ סמוך לפתח תקווה וראש העין, מקום הלימוד נבחר תוך מטרה לאפשר למקסימום מעוניינים את היכולת להגיע וללמוד ולרכוש את המקצוע. מתוך מטרה לאפשר לאברכים ובוגרי ישיבות את הלימוד בנה המכון תוכנית לימודי ערב בין השעות 18:30 ל-22:00 פעמיים בשבוע בימי שני וחמישי.

לאור הביקוש הרב החליטו במכון הלכה ומשפט לפתוח מחזור לקבוצת לומדים נוספת שתתחיל את לימודיה כבר בתקופה הקרובה במסלול של לימודי ערב פעמיים בשבוע בין 16:30 ל22:00 ובמחיר עלות של 5500 ש"ח.

לפרטים והרשמה ניתן לפנות בטל 054-2387387 או להיכנס אתר המכון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}