כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זיסר מרגיע: 'אלביט' יציבה, אפרע את חובי

במכתב מפורט פונה הטייקון הדתי לציבור המשקיעים ובעלי החוב של 'אלביט הדמיה': "אל תתייחסו לספקולציות" • האם המנייה תתייצב? ימים יגידו

סיפקנו את הסחורה. מוטי זיסר
סיפקנו את הסחורה. מוטי זיסר

הסערה סביב איש העסקים הדתי מוטי זיסר מסרבת להירגע. חרושת שמועות באשר ליציבותה של 'אלביט הדמיה' שבשליטתו ובאשר ליכולת הפירעון שלה, גרמו לזיסר לצאת מגדרו ולמסור הבוקר (א) הודעה ברורה למשקיעים.

לדברי זיסר, "בשבועות האחרונים החל מסע של שמועות בשוק ההון, הקשור בין השאר לחובי לבנק הפועלים. לפני התייחסותי, אני מציע לציבור בעלי המניות ואגרות החוב שלא להיגרר אחר שמועות או הערכות שווי מגמתיות ולבחון את צעדיהם על בסיס עובדות, נתונים כלכליים ועל-פי ביצועיה העסקיים של החברה.

"ברצוני להבהיר כי בחברות הפרטיות שבבעלותי מגוון נכסים באמצעותם ניתן לפתור את סוגיית בנק הפועלים לשביעות רצון כל הצדדים, ואני פועל בימים אלו ללא ליאות בכדי להביא לכך. אני מקפיד על הפרדה מוחלטת בין אלביט לבין עסקי הפרטיים", ממשיך זיסר. "אמות מידה אלו ישמשו נר לרגלי אלביט גם בעתיד. אלביט הייתה ותישאר חברה נזילה ובריאה עם ליבת עסקים מגוונת ואטרקטיבית".

זיסר ממשיך ומפרט: "לאורך שנים רבות אלביט אופיינה בזיהוי ואיתור אזורי ותחומי פעילות חדשים המניבים תשואות גבוהות לאורך זמן. לא תמיד ראה הציבור בתחילת הדרך את הפוטנציאל הגלום בפעילותנו ואף זכינו ללא מעט ביקורת, אך במבחן הזמן 'סיפקנו את הסחורה' ואף מעבר לכך. לכל מקום שהגענו, ציבור המשקיעים נהר אחרינו בהמוניו - להונגריה, פולין, צ'כיה, רומניה וסרביה, ואף ידענו לממש השקעות אלו בזמן הנכון. כך הגענו למשבר הגלובאלי של 2008 כשרוב מרכזי המסחר שבנינו נמכרו במחירי שיא ובקופת החברה מזומנים רבים ומאזן איתן. בתקופה זו החלנו באיתור המקום הבא, וכך הגענו לפעילות בהודו ובארצות הברית".

זיסר חותם את מכתבו בדברים הבאים: "על-פי תכניותיה העסקיות של אלביט ועתודות המזומנים שלה, כפי שפורסמו לציבור, יש באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה, גם מבלי להזדקק לגיוסים בשוק ההון. אלביט היא עולמי ואני משקיע את מרצי, זמני ואוני בטיפוח חברה מיוחדת זו. הובלתי חברה זו שנים רבות ביישום רעיונות ופרויקטים במחוזות רבים שמעט מאד אנשים זכו לכך".

מוקדם עדיין לדעת כיצד ישפיע המכתב על המשקיעים המבוהלים, אך נראה כי המניה תתייצב בימים הקרובים ואולי אף תרשום עליות קלות ש'יתקנו' את הירידה החדה שחוותה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}