כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יום הנכסה? ביבי חגג עם ה'ביכורים'

דקות אחדות בטרם פרוץ המהומות בגבול עם סוריה, סיפק נתניהו זכרונות נוסטלגיים מששת הימים • "לצערי, גם כיום יש גורמים קיצוניים. הנחיתי את כוחות הבטחון לפעול בנחישות"

ראש הממשלה וילדי הביכורים
ראש הממשלה וילדי הביכורים

ישיבת הממשלה הבוקר (א) נפתחה בנימה חגיגית למדי, כאילו לא היה מדובר ביום הנכסה על השלכותיו הביטחוניות המאיימות על גבולותנו.

בפרוזדור הכניסה לחדר הישיבות כבר הוצבו סלסלות מעוטרות, ובהן מיטב תוצרת הארץ, לצד צלוחיות עם גבינות, ואפילו צנצנות ובהן דגיגי נוי זעירים המגודלים בבריכות באזור.

סביב שולחן השרים, עמדו ילדי מושבי חבל לכיש, מי שיזמו והביאו את הפירות לכבוד חג השבועות הקרב ובא.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל מידם סלסילת פירות כשהוא מברך אותם ואת ראש המועצה האזורית לכיש, דני מורביה.

"השבוע אנו חוגגים את חג השבועות, אחד משלושת הרגלים בהם היה עולה העם לירושלים. והנה היום, אחרי שאנו משחזרים את תל-לכיש המפואר שמראה על שרידי עברנו בחבל זה, אפשר לראות שפירות וחיטי הארץ עולים ופורחים, ומתנהלים שם חיים לתפארת", פתח נתניהו את ישיבת הממשלה.

במקביל, לא שכח נתניהו לומר כמה מילים על התאריך: 44 שנים לפריצתה של מלחמת ששת הימים. הוא הזכיר כי קדמה למלחמה סגירתם של מיצרי טיראן בידי מצרים, שכרתה ברית צבאית יחד עם סוריה נגד ישראל.

"ביקשנו מירדן שלא להצטרף למערכה, אך נענינו בשלילה. ישראל עמדה אז לבדה בשלוש חזיתות, אך במהלך מהיר פרצה את טבעת החנק", אמר נתניהו. הוא השליך את הימים ההם למאורעות ההווה. "לצערי, גם כיום יש גורמים קיצוניים שמנסים לפרוץ את גבולותינו ולאיים על ישובינו. הנחיתי את כוחות הבטחון לפעול בנחישות כדי לשמור על ריבונותינו, ישובינו ואזרחינו".

זמן קצר לאחר מכן הגיעו הידיעות על עשרות מפגינים שחצו את הגבול הבינלאומי בשטח הסורי, באזור המכונה 'גבעת הצעקות', כשהם מנסים לחתוך את גדר החיל. חיילי צה"ל ירו - והשאר היסטוריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}