כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הרמב"ם מגיע ארצה, רצפת 'ורסאי' קורסת • ג' סיון

היום השיב משה רבינו לאבינו שבשמים: 'נעשה ונשמע' • דרך בורמה - בירושלים, לא במירון - נפתחה • הצלבנים טובחים ביהודי מגנצא • האם זהו היארצייט של ר"ע מברטנורא?

הרמב"ם מגיע ארצה, רצפת  'ורסאי' קורסת • ג' סיון

ב' תמ"ט: משה רבינו ע"ה משיב את דברי העם שאמרו 'נעשה ונשמע' אל השי"ת.

ד' תתקכ"ה: הרמב"ם ז"ל הגיע לארץ ישראל, לנמל עכו, אחרי שניצל מסכנות בים, וקובע יום זה ליום משתה ושמחה, הודאה לה' ומתנות לאביונים.

ד' תתנ"ו: פרעות נוסעי הצלב ביהודי מגנצא.

ה' ר"ץ: על פי אחת המסורות נפטר רבינו עובדיה מברטנורא ז"ל, ממפרשי המשנה ורבה של ירושלים.

ה' ת"ץ: נפטר רבי יוסף אירגאס ז"ל (ב"ר עמנואל) בעל 'דברי יוסף' ו'שומרי אמונים' הקדמון.

ה'תקס"א: נפטר רבי יעקב שמשון משפיטובקה זצוק"ל (ב"ר יצחק)

ה' תש"ד: נעקד על קידוש השם רבי ישראל צבי מקוסון הי"ד (בן הרה"ק רבי יהוסף) בעל 'אור מלא'.

ה'תש"ח: נפתחה דרך בורמה, הדרך העקיפה לירושלים הנצורה במלחמת השחרור, ששימשה כמעבר לכוחות צבא ישראלים ואספקה מאזור קיבוץ חולדה לירושלים. דרך בורמה נסללה כדרך עפר, מאחר שהכביש מהשפלה לירושלים נחסם בלטרון ובשער הגיא. הדרך נקראה על שם דרך בורמה ההיסטורית המקורית, שהייתה ציר אספקה בין בורמה לסין במהלך מלחמת סין-יפן השנייה.

ה'תש"ח: מלחמת העצמאות: הצבא הסורי מחריב את המושבה משמר הירדן, שהוקמה בגליל העליון בזמן העלייה הראשונה ושכנה על כביש צפת-דמשק ממערב לגשר בנות-יעקב. על אדמותיה הוקמו הקיבוצים גדות ולא הרחק ממנה הוקם מושב העובדים 'משמר הירדן'.

ה'תש"ח: עלייתו לקרקע של הקיבוץ הדתי 'שלוחות' בעמק בית שאן.

ה'תשכ"ה: מרכז מפא"י בוחר בלוי אשכול על פני דוד בן-גוריון כמועמד לראשות המפלגה, מה שמביא לפרישתו של בן-גוריון עם אישים נוספים ולהקמת מפלגת רפ"י.

ה' תשל"ו: צבא סוריה נכנס ללבנון, החל להשתלט על שטחים ולהתערב במלחמת האזרחים.

ה' תשס"א: בעיצומה של חתונת בני הזוג קרן ואסף דרור, באולמי השמחות "ורסאי" שבשכונת תלפיות בירושלים, קורסת רצפת רחבת הריקודים בקומה השלישית סמוך לחצות הלילה. כתוצאה מכך 23 אנשים מאורחי החתונה נפלו אל מותם וכ-380 אורחים נוספים נפצעו.

האסון היה מן החמורים שבאסונות הבנייה בתולדות המדינה. הצעות למתן עזרה ניתנו על ידי מדינות שונות בעולם, ובכללם גם על ידי יושב ראש הרשות הפלסטינית באותה תקופה, יאסר ערפאת, אך בסופו של דבר ההצעות נדחו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}