ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

הנציגים החרדים מגיבים לבג"ץ הגיוס: "החלטה אומללה, נצמצם את כוח הבג"ץ"

הנציגים החרדים זועמים על החלטת בג"צ שביטלה את חוק הגיוס ויתכנסו לישיבת חירום בכנסת • ליצמן: "החלטה אומללה וגרועה". דרעי: "יש נתק חמור בין בית המשפט לעם היהודי". גפני: "נתקן את החוק על אפם וחמתם של השופטים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הנציגים החרדים מגיבים להחלטת בג"ץ ואומרים כי יפעלו לצמצום כוחו של בית המשפט העליון: "דוחים מכל וכל את הפסיקה". מחר יקיימו ישיבת חירום בכנסת.

השר דרעי בתגובה לפסיקת בגץ שבט לוי ימשיכו ללמוד בארץ הקודש


בג"ץ פרסם בשעה זו את החלטתו, בעתירות נגד חוק הגיוס המתוקן שחוקק בעקבות דרישת המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, שדרשו לבטל את חוק השיווק בנטל שחוקק בדרישת 'יש עתיד'.

על פי החלטת בג"ץ, חוק הגיוס אינו חוקתי ולא ניתן להאריכו. בג"ץ החליט ברוב דעות, כנגד דעתו החולקת של השופט סולברג, לקבל את העתירות בבג"ץ במובן זה שיבוטל פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986 ובטלותו תיכנס לתוקף בעוד שנה מהיום. בנוסף, הוחלט פה אחד לדחות את העתירה בבג"ץ 14/2260.

הראשון שהגיב על החלטת בג"ץ היה ח"כ ישראל אייכלר שאמר הערב כי "בג"ץ ממשיך לכרוך את החבל סביב מקורות חמצן הלגיטמציה הציבורית שלו. תופסי הכיסאות בבג"ץ הוכיחו היום כי המניע היחיד שמאחורי פסיקותיו הוא תאוות שלטון דיקטטורי, נגד חוקי הכנסת הנבחרת. שופטי בג"צ ישאו באחריות אישית למלחמה כוללת נגד הדת היהודית".

"התורה לא תיפגע, ונצחיותה מובטחת לנו לעולמים. מי שיפסיד בפסיקה הזו הם בג"ץ ומדינת ישראל. כבר בפתיחת המושב נשלב ידיים יחד עם חוגים נוספים בכנסת, שנפגעו מנחת זרועו של השלטון הדיקטוטרי בכנסיית המשפט. יחד נפעל להעברת חוק שיצמצם את יכולתו של הבג"צ לפגוע ביהדות ולסלף את חוקי הכנסת".

לסיום אמר כי "נילחם נגד כל מי שינסה לפגוע בלומדי התורה בארץ הקודש. בני הישיבות ימשיכו לשקוד על התורה הקדושה עד לביאת המשיח. "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה אומללה וגרועה שתיכנס להיסטוריה של פסיקות איומות בעולם היהודי. שופטי בג״צ הוכיחו היום כי אינם בוחלים בשום דרך כדי להצר צעדיהם של לומדי התורה בישראל, מתוך מטרה לפגוע בציפור נפשה של היהדות החרדית שהם בני הישיבות הקדושות שתורתם אומנותם.

"לא נאפשר לאף כוח בעולם למנוע מאף אדם ללמוד תורה וכי הוכח שכל מהלך שכזה של כפיה נגד לומדי התורה, באמצעות חוק או כל סנקציה שהיא - נידון לכישלון מראש. ניוועץ בגדולי ישראל ונוביל לשינוי ההחלטה הדרקונית של שופטי בג״צ, שלא מבינים מהות וחשיבות לימוד התורה בעם ישראל לדורותיו", אמר ליצמן.

יו״ר ש״ס השר דרעי הגיב לפסק הדין: ״פסיקת בג״צ היום מוכיחה שוב את הנתק החמור השורר בין בית המשפט העליון לבין העם היהודי, היודע כי במשך כל הדורות מה שהחזיק אותנו מול הרדיפות והגזרות היה לימוד התורה.

״בני הישיבות ימשיכו גם אחרי פסיקת בג״צ לשקוד על תלמודם בבחינת שבט לוי, ולהגן בזכויותיהם על תושבי הארץ. נפעל בכל כוחנו לתיקון החוק באופן שיאפשר את המשך ההסדר הקיים״, אמר דרעי.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב הגיב על פסיקת הבג"ץ כי "בית המשפט מכרסם ומערר את יסודותיו של עם ישראל באמצעות פגיעה בתורה הקדושה שהיא סלע קיומנו, פסק דין זה מוכיח שוב כי בית המשפט מנותק מערכי עם ישראל ותורת ישראל, לימוד התורה הוא הערך העליון ביותר כל זכותנו וקיומנו, הקנייני המוסרי והערכי, הינו רק בגלל תורת ישראל".

לדבריו, "לצערנו שופטי בית המשפט מתקשים להבין ולקבל את מה שהיה מקובל בארץ במשך שנים רבות, מגישי העתירות הללו אינם מבקשים את טובת עם ישראל אשר בנוי ומושתת על לימוד התורה מבריאת העולם אלא מנסים פעם אחר פעם לנגח ולחרף את תורת ישראל ועם ישראל ובכך מקעקעים את אחיזתו של עם ישראל בארצו, במסגרת הציווי האלוקי ומה שקיבלנו על עצמינו מאז היותנו לעם נעשה הכלל הלחם בכדי שנאפשר ליהודי לחיות בארצו בהתאם לחובותיו, העם היהודי שרד במשך אלפי שנים מכוח מסירות הנפש למען התורה הקדושה ואנו נעשה הכל לשמר זאת".

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה כי "האקטיבזם השיפוטי של בג"ץ מרוקן כליל את חשיבות החקיקה בכנסת שהופכת לאות מתה. הפסיקה היום הינה המשך לתקיעת היתדות בארון המתים. בג"ץ להוט למלחמת גוג ומגוג".

לדבריו, "במשך שבעים שנה לא היה מטעם המדינה שוויון כלפי הציבור החרדי מול הציבור הכללי, החרדים יודעים שהם מופלים וזה המחיר של עצמאות".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "במהלך כל ההיסטוריה של העם היהודי היו רבים מתוך העם ומחוצה לו שניסו למנוע מתלמידי הישיבות להמשיך את תלמודם, חלקם ניסו זאת בכוח, חלקם בדרכים אחרות. לעולם לא הצליחו לפגוע בלימוד התורה, וגם עכשיו לא יצליחו. לומדי התורה ימשיכו בתלמודם עם בגץ או בלעדיו. אני דוחה מכל וכל את פסיקת בגץ ובמהלך השנה הקרובה נתקן זאת על אפם וחמתם של השופטים שאין להם שום מושג מה המשמעות של לומדי התורה וכל זכות הקיום שלנו כעם תלוי בתלמידי הישיבות וכך העולם כולו, 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי'".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מנחם מוזס: "בג"צ שב ומוכיח כמה הוא מנותק ממסורת ישראל ועד כמה עמוקה שנאתו לכל דבר שקרוב ללומדי התורה ולשומרי הדת. בגצ ממשיך פעם אחר פעם להתערב בהחלטות הכנסת באופן שערורייתי. הגיעו מים עד נפש והגיע העת להחזירו לגודלו הטבעי".

"סיעת יהדות התורה תיוועץ עם גדולי ישראל ובמקביל נפעל לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקותיו הזחוחות של בג"צ. תורת ישראל תמשיך ותתקיים ולומדיה ימשיכו לשבת וללמוד באהלה של תורה על אף ולמרות פסיקתם", אמר לסיום.

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה: "שופטי בג"צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם ומגיעים עם אג'נדות מרחוב שינקין בתל אביב או מהאליטות ברחביה בירושלים. המוסד הזה חייב ניעור אחת ולתמיד

"לומדי התורה שמרו על העם היהודי לפני בג"צ וישמרו עלינו לנצח נצחים.. כשאר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "להחלטת בג"ץ אין שום טיעונים משפטיים, אלא רק השקפת עולם של אנשים אשר דעתם ידועה, ובהשקפת עולמם אין ערך לתורה וללומדיה, שופטי הג"ץ מביעים את השקפתם באמצעות ביטול חוקים של הכנסת, הם ביטלו את חוק טל ועוד חוקים נוספים שלא התאימו להשקפת עולמם.

"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והתורה תישאר נצחית, אנחנו נעבור גם את המשוכה הזאת, שליחותנו שכל יהודי יוכל ללמוד תורה בארץ ישראל ואנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בציבור לומדי התורה ובערך הגדול שהתורה נותנת לעם ישראל שזה בסיס הקיום של עמנו.

"גם שופטי הבג"ץ יודעים שכמו בכל הדורות גם הם לא יצליחו להשכיח תורה מישראל, ובג"ץ בהחלטתו משתף פעולה עם לפיד שניסה ומנסה כל הזמן לשסע את העם ולגרום למלחמת אחים משיקולים פוליטיים ואלקטורלים בלבד . שופטי ביה"מש היו צריכים להשתתף במסיבת העיתונאים של לפיד, הם שותפיו במסע המתוכנן שמתחיל בהשקפת עולם וממשיך ברצון לזעזע את הקואליציה ולגרום למלחמת אחים.

"אנו שליחי עולם התורה נעשה את שליחתנו לדאוג ללומדי התורה בחקיקה שתמנע בכל דרך התערבות של שופטים אשר אינם מכירים בערך לימוד התורה. כפי שעברנו את ביטול חוק טל נעבור את ביטול החוק הזה ועם ישראל ימשיך לשמור על הנצחיות שלו והתורה שמשמרת אותו כאן בארץ ישראל".

השר אורי אריאל וח״כ בצלאל סמוטריץ הודיעו כעת בועידת ״האיחוד הלאומי״ בירושלים: "שוב הוכח ששופטי בג״ץ עושים דין לעצמם ופועלים נגד רצון הציבור ונבחריו בכנסת.אנו נפעל מיד עם פתיחת מושב החורף לחוקק את פסקת ההתגברות בכדי לשים סוף לשלטון העריצות של הבג״ץ.

"הדרך היחידה שתביא לעידוד הגיוס לצה״ל שאנו רואים בו ערך גדול והוא מצווה וחובה,יהיה בהידברות ובהסכמות רחבות של מנהיגי הציבור ושליחיו בכנסת ולא בבתי המשפט ועל ידי ניסיון לכפייה שיביא לתוצאה ההפוכה ולפגיעה בצה״ל" הודיעו אריאל וסמוטריץ.
חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}