כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פשקוויל במאה שערים: קרויס משת"פ

מפקד המרחב הגיע לגאב"ד 'העדה' לברר מי עומד מאחורי הפגנות השבת - והתבטא: "יואליש קרויס לא דתי" • קרויס על הפשקווילים נגדו: "אוכל להשלים את האוסף"

"לא מתרגש". קרויס. צילום: חיים שוורץ
"לא מתרגש". קרויס. צילום: חיים שוורץ



200 מפגינים הגיעו בשבת אחה"צ כדי להפגין נגד חילולי השבת בחניון 'קרתא' בירושלים.

לטענת המפגינים, ההפגנה התקיימה לרגל ציון שנתיים לפתיחת החניון בשבת תוך חילולי שבת המוניים במקום.

המפגינים הגיעו בשעות אחה"צ לפתח החניון, חסמו את הכניסה וגרמו לפקקי ענק במקום.

המשטרה – באופן חריג - בחרה שלא לשלוח כוחות לפזר את המפגינים.

מבירור של 'בחדרי חרדים' עולה כי הסיבה לכך היא פגישה שהתקיימה ביום שישי בין גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס לבין מפקד המרחב - אלי כזרי.

כזרי הגיע לביתו של הגאב"ד ושאל: "האם נתנה הוראה לחזור להפגין ב'קרתא'?

הגאב"ד השיב: "לא נתתי הוראה כזו".

נוכחים נוספים שנכחו בחדר הסבירו לכזרי כי ישנם גורמים המנהלים את המאבק ומציינים השבוע שנתיים לחילולי השבת והם אלו שהפיצו את השמועות על היציאה להפגנה.

שמו של פעיל 'העדה', יואליש קרויס, עלה על השולחן כאחד מהגורמים המנסים ללבות את האש. "הוא לא דתי", התבטא כזרי באוזני הנוכחים. אחד מהם, שמואל חיים פפנהיים השיב: "הוא דתי. אך הוא שונה".

לאחר שהבין כזרי כי אם הגאב"ד לא נתן את האישור למהומות, לא יגיעו למקום מפגינים רבים, הסתיימה הפגישה בהבנה כי אין צורך בשליחת כוחות למקום זאת כדי למנוע את המהומות העלולות להתפתח.

אחד מהמפגינים שנכח במקום מסביר את סיבת היציאה: "ברקת עושה מה שבא לו, פסטיבל הטעמים ועוד פסטיבלים שונים. אנחנו רוצים להראות לו ולחילונים בירושלים שאנחנו נמצאים על המפה והם לא יכולים לעשות מה שבא להם".

במקום לא נרשמו מהומות והמפגינים שבו לבתיהם לאחר שעה במקום.

פשקווילים במאה שערים

בתוך כך, בערב שבת נזרקו פשקווילים כנגד קרויס בשכונת מאה שערים. בפשקוויל נכתב נגד קרויס שורה של טענות ארוכות בעניין שיתוף הפעולה שלו עם המשטרה, וגורמים בעיריית ירושלים ובמשטרה.

"לא די שהפך את שכונתו למקום בילוי וביקור של נציגי תקשורת חילונים", נכתב, "נודע גם כי משמש כמשת"פ של המשטרה הציונית, לתת להם כל ידיעה ומידע נגד טובי בניה של היהדות החרדית בכל פעם שאינם עושים כרצונם".

במרכז הפשקוויל נטען נגד קרויס כי הוא "חילל שם שמיים בפרהסיה" בכך שקיים עסקא בפרהסיה עם הציונים הרשעים ושלוחיהם ראשי 'האוניברסיטה העברית' במכירת אתנן לגנזי כתבי פלסתר שברשותו.

אך נראה כי למרות שורת האשמות הקשה נגד קרויס הוא עצמו דווקא לא מתרגש.

"כעת אני יכול להשלים את האוסף של הפשקווילים שלי", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אני רואה את זה כפרסומת ולא מתרגש מזה בכלל. כל השאלה שלי היא למה זה יצא כעת ולא לפני 10 שנים".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}