כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סערה בצרפת: יש לך כיפה? צא מאולם בית המשפט

סערה בצרפת: יש לך כיפה? צא מאולם בית המשפט

סערה בצרפת: מרסל פולון, אב בית הדין לערעורים בפריז, דרש ביום שלישי מהרב רפאל בנון, לשעבר הרב הראשי של טולוז, והיום איש עסקים בפריז, להוריד את הכיפה- כתנאי לכניסתו לאולם בית המשפט לדיון בעניינו.

משסירב הרב בנון איים השופט לקרוא למשמר בתי המשפט שיוציאו אותו בכוח.

בנון הודיע באמצעות עורכי דינו כי הוא ייצא בכוחות עצמו מהאולם וכי הוא יוכיח את צדקתו. הסיבה לדרישת השופט אינה ברורה אך הערכה בכלי התקשורת המקומיים כי מדובר בשאיפה להפריד לחלוטין בין דת ממדינה או שמא מדובר באנטישמיות.

סיבת הגעתו לאולם בית המשפט היא על רקע מאבק מול עמותה המספקת אישורי כשרות בעיר ליון. לפני שנה בדיון שנערך באותו עניין דרשו השופטים מהרב בנון להוריד את הכיפה והרב אכן עשה זאת.

עורך דינו ובנו טוענים כי אין לדברים שום הצדקה בחוק המדינה. מאז יום שלישי, בו הוצא הרב בנון מהאולם הוא רואיין בכל כלי התקשורת המרכזיים בצרפת ואלו הביעו תמיכה בעמדתו ותקפו את עמדתו של ראש הרכב השופטים.

בראיון שנערך לאחר הדיון אמר עו"ד שרייר: "זה 55 שנה לא קרה מצב ששופט צרפתי מעז לקרוא לשומרים להוציא יהודי מאולם בית המשפט". הוא הסביר כי הנוהג הוא לאסור על עורכי דין לחבוש כיפה או כיסוי פנים, אך אין זה הנוהל לגבי אחרים.

כרגע בוחנים הרב בנון ועו"ד שרייר כמה דרכי פעולה: לדרוש החלפת הרכב השופטים, פנייה לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג ועוד.

הרב בנון, בן 50, נשוי ואב לשלושה ילדים, נולד בצרפת להורים שהגיעו כל אחד בנפרד ממרוקו בשנות החמישים. אח אחד שלו הוא ראש כולל וישיבה בירושלים. בן דודו הוא ח"כ דניאל בן סימון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}