כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גינוי מקיר לקיר בה'עדה' נגד 'אתרא קדישא' • בלעדי

ה'עדה' מגנה את האיומים נגד הראב"ד בפרשת 'אתרא קדישא' • "הם איבדו את תמיכתינו, לא מוכנים יותר ללכת אחר שיגעונותיהם" • 'אתרא קדישא' מתנער מאחריותו לאיומים

ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך
ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך



ב'העדה החרדית' וב'אתרא קדישא' מגנים בחריפות את האיומים שהושמעו היום (ה) באוזני ר' חיים עוזר שטרנבוך, בנו של ראב"ד 'העדה' נגדו ונגד אביו, על רקע תמיכתם ב'אגודה למניעת חילולי קברים'.

עוד בנושא:
האיום: "נגיע אליך ואל אביך הראב"ד - ושם זה יסתיים"

גם ב'העדה החרדית' הופתעו היום למשמע סיפור האיומים.

חיים שמואל פפנהיים, פעיל 'העדה' מצהיר ל'בחדרי חרדים' כי ה'עדה' מגנה איום ואלימות נגד רבנים והם רואים זאת בחומרה רבה: "זה פסול. אך השאלה אם צריכים לעשות מזה עניין.

"אלו שיש להם אינטרס, יעשו בלגן. אנשים מבוגרים ופיקחים יותר יחשבו רגע ויעשו חשבון אם כדאי הדבר. הראב"ד כמו גדולי ישראל רבים לא אוהבים את הגישה של 'אתרא קדישא' כפי שהם מתנהגים היום. בגלל זה הוא נותן תמיכה ל'אגודה למניעת חילולי קברים'.

"אנשי 'אתרא' מאבדים כיוון ומשתוללים. עצם העובדה שר' נתן קופשיץ לא הגיע לעצרת שהם קיימו בבית-שמש מסמן שהם איבדו את הציבור הקנאי. הציבור הבין כי הוא לא מוכן ללכת בעיניים עצומות אחר השיגעונות שלהם".

הגאב"ד, הגרי"ט וייס. צילום: עזרא לנדאוצילום: הגאב"ד, הגרי"ט וייס. צילום: עזרא לנדאו
הגאב"ד, הגרי"ט וייס. צילום: עזרא לנדאו


ומה הגאב"ד חושב?

"הגאב"ד הוא חבר נשיאות ב'אתרא קדישא' ומטבע הדברים הוא צריך לגבות. אבל אתמול הוא היה בבית שמש כאשר הם קיימו את ההפגנה והעצרת והוא לא הגיע לשם ואי ההשתתפות הזאת מדברת בעד עצמה".

• אתם יודעים ב'העדה' מי התקשר לאיים?

"אי אפשר לדעת מי התקשר לאיים. באופן רשמי 'אתרא קדישא' אומרת "ידנו לא במעל הזה, אנחנו מגובים בגדולי ישראל ולא נעשה דבר כזה". אז א"א באמת לדעת".

"יחד עם זאת אנחנו לא יודעים מיהו ארהל'ה יקטר. הוא החליף גרביים כמה פעמים במהלך השנה האחרונה ואי- אפשר לדעת אם ניתן לסמוך עליו או לא. למרות זאת וודאי שאנחנו סומכים על אנשים שעבדו בעבר עם ר' מיכה רוטשילד.

• בעניין אחר, הדיווחים על חידוש ההפגנות בחניון קרתא נכונות?

"זה לא יקרה הנימוק שבגללו הופסקו ההפגנות בקיץ שעבר נשאר עומד וקיים. בימי הקיץ מגיעים אלפי תיירים בלבוש פרוץ וזה מסוכן מבחינה רוחנית לשלוח לשם בחורים ואברכים.

"גורמים אינטרסנטיים עומדים מאחורי הסיפור הזה ופרסומו בכלי – התקשורת ותפקידם הוא לבוא ולומר "אנחנו על המפה", אחרי שנתיים שהחלו ההפגנות נגד החניון הפתוח בשבת".

פפנהיים מספר על ההפגנות המתקיימות מידי שבת ברח' הנביאים: "הייתי שם לפני שבוע ולפני 6 שבועות, יש שם קבוצה של 15 עד 20 איש תמימים ששומעים לקולם של הרבנים, מגיעים לשם למשך חצי שעה וצועקים 'שאבעס'.

"יש גם פרחחים שמנסים ללבות את האש ולחסום את הכביש וגם מדברים עם השוטרות ורק עושים נזק לציבור החרדי".

'אתרא קדישא' - להד"ם

"אין מילים איך לגנות את המעשה", אומר גורם ב'אתרא קדישא' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אנחנו לא יודעים מי המאיים אבל הוא וודאי לא מאנשינו.

באתרא קדישא גם מכחישים שר' נתן קופשיץ לא הגיע במכוון לעצרת.

"ר' נתן קופשיץ לא ביטל את השתתפותו אלא לא חש בטוב ולכן לא הגיע. כל ניסיון לומר שהוא לא הגיע בגלל שהוא לא מזוהה עם הארגון הוא ניסיון לומר דברי שקר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}