י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

רעידת אדמה; אלול של יהודי מקסיקו: הבניינים רעדו "פחד" • צפו

"ברוך השם פה אף אחד לא נפגע" אומר ל'בחדרי חרדים' יוסף ממקסיקו סיטי. בקטעי הוידאו ששיגר ל'בחדרי' ניתן לראות כיצד רעידת האדמה הורגשה גם בבירה מקסיקו סיטי. כעת, חוששים מצונאמי

רעידת אדמה באיטליה. ארכיון. צילום: רויטרס
רעידת אדמה באיטליה. ארכיון. צילום: רויטרס



רעידת אדמה חזקה במיוחד היכתה הבוקר (יום שישי) במקסיקו, סמוך לגבול עם גואטמלה. אזהרת צונאמי פורסמה במדינות מקסיקו וגואטמלה. הרשויות במקסיקו סיטי דיווחו כי "זו הרעידה החזקה ביותר מאז 1985" והיא הורגשה אף במקסיקו סיטי. החשש כעת הוא מפני צונאמי וגלים ראשונים בעקבות הרעידה נמדדו בגובה של 70 ס"מ.

הסמל של מקסיקו רועד אחר רעידת אדמה חזקה


יוסף מהקהילה החרדית במכסיקו סיטי מספר ל'בחדרי חרדים' "ברוך השם פה אף אחד לא נפגע, הרגשנו מאד חזק את הרעידה, אנשים ירדו לרחובות עם פיג'מות, עכשיו פה אמצע הלילה". יוסף מספר גם על המבנה שבוידאו המצורף ניתן לראות את תזוזותיו, מדובר מבמנה שהוא הסמל של מדינת מקסיקו. הוא רעד כל כך חזק, שאנשים פחדו מאד. הסמל עבורנו הוא כמו מגדל האייפל של צרפת".

רעידת האדמה במכסיקו נמדדה בסולם 8.1 ריכטר, מוקד הרעש זוהה בדרום מקסיקו שם פגעה וגרמה לנזקים ולחמישה הרוגים. המון אדם יצאו לרחובות מחשש לקריסת מבנים.

עוצמת הרעידה הורגשה עד לבירה (מקסיקו סיטי) בה יהודים רבים. גם בעיר הגדולה, תושבים רבים יצאו לרחובות בשעת ליל מאוחרת מחשש לקריסת בנינים.

מאז הרעידה דווח על הפסקות חשמל רבות בדרום מכסיקו. יצויין כי ברעידה בשנת 1985 נהרגו אלפים מבתים שקרסו על התושבים.
רעידת אדמה מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}