ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

היועמ"ש צפוי להודיע היום על הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות

השבוע פורסם ב"הארץ" כי שרה נתניהו צפויה לעמוד לדין על מרמה בהיקף של קרוב ל–400 אלף שקלים. נתניהו חשודה בהזמנת מזון ושפים לבית ראש הממשלה בניגוד לנהלים ותוך מסכת הסתרה ומרמה • בני הזוג נתניהו: הטענות אבסורדיות ומופרכות, מני נפתלי עבריין

ראש הממשלה נתניהו. צילום: פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו. צילום: פלאש 90



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע היום (שישי) על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות.

אתמול העביר סנגורה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, חומרים נוספים ליועמ"ש - מה שככל הנראה גרם לעיכוב קל בהודעתו. החומרים החדשים לא ימנעו את מסירת ההודעה על כתב אישום נגד שרה נתניהו, וטענותיו של כהן צפויות להישמע בשימוע שייערך לה.

בפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו נכתב בתגובה כי ״הטענות כנגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות. שרה נתניהו היא אישה אמיצה וישרה ומעולם לא נפל פגם כלשהו במעשיה. לצד עבודתה כפסיכולוגית חינוכית מומחית המטפלת בילדים מדי שבוע, היא מקדישה זמן רב לסיוע לילדים חולי סרטן, לניצולי שואה ולחיילים בודדים.

"העלייה התלולה בהוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית הבעייתי מני נפתלי, עד מדינה עבריין ושקרן סדרתי. לא זו בלבד שרעיית ראש הממשלה לא עברה שום עבירה - אלא שעצם העיסוק במזון של ראש הממשלה נתניהו, שפועל סביב השעון למען המדינה וביטחונה, ובמזון של משפחתו הוא עיסוק פאתטי ואובססיבי".

השבוע פורסם ב"הארץ" כי נתניהו צפויה לעמוד לדין על מרמה בהיקף של קרוב ל–400 אלף שקלים. נתניהו חשודה בהזמנת מזון ושפים לבית ראש הממשלה בניגוד לנהלים ותוך מסכת הסתרה ומרמה. בני הזוג נתניהו הפנו אצבע מאשימה למי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה ומוביל היום את המחאה נגדו, מני נפתלי, וטענו שהוא האחראי לניפוח ההוצאות. בכנס תמיכה בו בשבוע שעבר אף האשים ראש הממשלה את נפתלי בגניבת אוכל מהמעון. אלא שבהקשר זה אמר באחרונה בכיר במשטרה: "התופעה שהתגלתה בפרשת המעונות נמשכה כמה שנים. היא התחילה לפני שנפתלי החל לשמש כאב הבית, ונמשכה גם אחרי שפוטר מתפקידו".

במאי בשנה שעברה המליצה המשטרה להעמיד את נתניהו לדין בשל קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והשתת הוצאות פרטיות של מעון ראש הממשלה בקיסריה על חשבון הקופה הציבורית. שרה נתניהו כופרת בחשדות נגדה. לפני כחודש התייחס ראש הממשלה לפרשת המעונות בכנס של פעילי ליכוד, ותיאר את החקירה כעיסוק בזוטות. "עוסקים בדברים ברומו של עולם", אמר בלעג. "הנוהל להחלפת מנורה, חמגשיות, כוס התה שביקשה להביא לאביה הצדיק על ערש דווי".

חקירת המעונות מקפלת בתוכה כמה פרשיות ובהן פרשת החשמלאי אבי פחימה, שהועסק לפי בדיקת מבקר המדינה במעון הפרטי בקיסריה בסופי שבוע בניגוד להנחיות. מהביקורת עלה כי במשך שלושה חודשים נקרא פחימה כמעט בכל סוף שבוע לבצע עבודות חשמל במעון בקיסריה, לרבות יום הכיפורים.

פרשיות נוספות שבמוקד החקירה הן העברת רהיטי הגן ממעונו הרשמי של ראש הממשלה למעון הפרטי בקיסריה, הזמנת אוכל ושפים לאירועים משפחתיים ופרטיים על חשבון מעון ראש הממשלה והעסקת המטפלת הסיעודית של אביה של נתניהו. מהחקירה עולה כי נתניהו החזיקה מטפלת סיעודית צמודה לאביה, והשיתה את ההוצאות על תקציב מעון ראש הממשלה.
שרה נתניהו פרשת המעונות ראש הממשלה מני נפתלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד