כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החברה הדתית רושמת הפסד ענק • למה זה קרה?

חברת 'קרדן' בבעלות אנשי העסקים הדתיים גרינפלד ושנור רשמה הפסד של 55 מיליון שקל • הסיבה: תשלום עבור השלמת רכישת הזיכיון למותג 'אויס' בישראל

אוויס. גרמה להפסד
אוויס. גרמה להפסד

חברת 'קרדן ישראל' הנשלטת על ידי אנשי העסקים הדתיים אבי שנור ויוסי גרינפלד – המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון, הודיעה כי סיימה את הרבעון הראשון של 2011 בהפסד של 55 מיליון שקל.

הנתונים מפתיעים בהתחשב בעובדה שקרדן רשמה ברבעון זה צמיחה בהכנסות בשיעור של 29% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל אשתקד ועלתה להכנסות של 10 מיליון שקל, כאשר את הרבעון המקביל אשתקד סיימה קרדן ברווח נקי של 530 אלף שקל.

אך ההפסד מוסבר בכך שקרדן השלימה במהלך הרבעון את רכישת אחזקותיה של חברת 'אמד' ב'דן רכב' והפכה לבעלת השליטה המלאה בחברה המפעילה את זיכיון השכרת הרכב 'אויס' מותג ההשכרה המוביל בארץ.

כך, למרות שמגזר אחזקותיה של קרדן בתחום הרכב רשם גידול חד של הכנסות בשיעור של 28% לרמה של 162 מיליון שקל – דיווחה קרדן על הפסד של 35.1 מיליון שקל הנובע מההשקעה ברכישת האחזקות.

שאר ההפסד מוסבר בירידת ערך אחזקות החברה בפרויקט הולילנד בירושלים.

'קרדן ישראל' הנסחרת לפי שווי שוק של כ-550 מיליון שקל עוסקת ב5 תחומים שונים של השקעות, בהם: נדל"ן לייזום, ביצוע עבודות נדל"ן, מכירת רכב, השכרת רכב וליסינג תפעולי ותחום התקשורת והטכנולוגיה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}