כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סקר חדש: רוב יהודי ארה"ב לצד ישראל

לפי הסקר, ישראל נמצאת אמנם רק במקום השישי - עם 6 אחוזים בלבד - במדד החשיבות של הבוחר היהודי-אמריקני, אבל לישראל יש רק אופטימיות לשאוב מהנתונים

סקר חדש: רוב יהודי ארה"ב לצד ישראל

רוב יהודי ארה"ב מאמינים כי המכשול לשלום הוא סירוב הפלשתינים להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. כך עולה מסקר שנערך לפני כשבועיים בקרב יהודי ארה"ב ואשר בחן את יחסם לישראל לסכסוך הישראלי-פלשתיני ואת דעתם על יחס הממשל לישראל. הסקר הוזמן על ידי ארגון קאמרה (המכון לדיוק בסיקור המזרח התיכון באמריקה) ופורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

למרות שהסקר נערך טרם הנאום של אובמה, בו הוזכרו קווי 1967 ולפני הפגישה של הנשיא עם ראש הממשלה, לפי תוצאותיו יש אהדה רבה בקרב יהודי ארה"ב למסרים שהשמיע נתניהו מאוחר יותר במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון.

לפי הסקר ישראל נמצאת רק במקום השישי עם 6 אחוזים בלבד במדד החשיבות של הבוחר היהודי האמריקאי. במקום הראשון עם 37 אחוזים הבהירו הנשאלים כי הנושא הכלכלי והטיפול באבטלה בארה"ב הוא הנושא שבראש סדר העדיפויות.

לשאלה מהו לדעתך המכשול העיקרי לשלום בין ישראל לפלשתינים השיבו 34 אחוזים כי המכשול טמון בסירוב הפלשתיני להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. 50 אחוזים סימנו את הסיבה הזאת כאפשרות השנייה. 21 אחוזים בחרו כאפשרות השנייה את נושא החינוך וההסתה הפלשתינית.

77 אחוזים מאמינים שעל ישראל לסרב לנהל מו"מ עם ממשלה פלשתינית שבה שותף חמאס. 92 אחוזים מהנשאלים סבורים כי על הפלשתינים לאפשר למתנחלים שרוצים בכך להמשיך לחיות בבתיהם כפי שערבים חיים בישראל.

84 אחוזים מהנשאלים מאמינים כי ממשלת ישראל מחויבת לשלום לעומת תשובה כמעט זהה (85%) לשאלה לגבי מידת המחויבות של העם בישראל לשלום.

בנוסף נשאלו היהודים האמריקנים בסקר: "אם ישראל לא תתקיים מחר מה זה יהיה עבורך? 24 אחוזים ענו כי "זאת תהיה הטרגדיה של חיי". 56 אחוז ענו כי "זאת תהיה טרדיה גדולה שמדאיגה אותי אישית", 12 אחוזים ענו כי "זוהי תהיה טרגדיה שלא נוגעת אלי אישית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}