כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אנחנו בעד שלום, אבל איך נתקדם?", זעק הגר"ע בכאב

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, הגיע לביקור בבית הגר"ע יוסף - והתעניין בתוכניות השלום • "איך אפשר להתקדם כשבתוכנית הלימודים שלהם יש קריאות לרצח?"

השגריר מתברך אצל הגר"ע
השגריר מתברך אצל הגר"ע

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, הגיע השבוע לביקור מפתיע בבית הגר"ע יוסף - בהמשך למשאבים שהוא משקיע בהיכרות עם המגזר החרדי והדתי.

ב-12 בספטמבר, 2010, לפני כשנה, נחת בארץ, יחד עם רעייתו סיליה. "אשתי ואני אחוזי התרגשות לקראת מגורינו בישראל", אמר אז בהתרגשות, והבטיח לעסוק גם בנושאים החשובים לבריטניה אך גם בנושאים החשובים לעולם כולו.

הבטיח, וגם קיים.

כבר לפני מספר חודשים פנה אל שר הפנים ויו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, בבקשה לארגן לו פגישה אישית עם הגר"ע. השבוע התקיים המפגש, בו השתתף כמובן גם השר ישי.

בשיחה עם השר ישי הוא מספר כי השיחה נסובה בעיקר על נושאי ההסתה הפלסטינית בבתי הספר. הרב תינה באוזני השגריר את העובדה שבתי הספר הפלסטינים מחנכים לשטנה, נגד עם ישראל, להשמדתנו. כך קרה באיתמר, כשבחורים צעירים שפכו דם.

"אנחנו בעד שלום", אמר לו הגר"ע, "אבל איך אפשר להתקדם כשבתוכנית הלימודים שלהם יש קריאות לרצח?!".

כך שוחחו השניים על הרצון לחתור לשלום לצד החשיבות ללמד ילדים שלא לשנוא את הצד השני. כך נוהגת ישראל, וכך היא מצפה גם מההנהגה הפלסטינית לנהוג.

זו הפעם הראשונה בה שולחת בריטניה ארצה שגריר יהודי. גולד שירת בעבר כיועץ בענייני חוץ לראש ממשלת בריטניה וכסגן שגריר בריטניה לישראל.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}