כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסלמה בלחימה • 60,000 עותקים נגד השבועונים

עסקנים יפיצו בסוף השבוע חוברת בריכוזים החרדיים נגד המו"לים ועורכי השבועונים והחינמונים • במוקד: הדעות הכפרניות שמפיצים העיתונים המסחריים • כל הפרטים

בחורים שקועים בקריאת שבועונים, רח"ל. צילום ארכיון
בחורים שקועים בקריאת שבועונים, רח"ל. צילום ארכיון

מיד לאחר חג הפסח פתחו עסקנים במתקפה, שפורסמה מעל דפי 'יתד נאמן', כנגד השבועונים החרדיים. המאבק, שסוקר בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים', גווע לאיטו, ונראה היה כי הצדדים החבולים חזרו לשגרת יומם.

רגע לפני שכל המו"לים והעורכים הסתגרו בחדריהם, להמשך שיגרת הקיץ המבורכת, הפיצו גורמים ליטאיים חוברת, בעשרות אלפי עותקים, תחת השם 'בדק בית'. בחוברת הוצגו דוגמאות כיצד לחם 'יתד נאמן' בגדולי ישראל ולא כיבד את רצונם, בהזדמנויות שונות.

המלחמה בשבועונים - סיקור ענק ובלעדי:
המלחמה על התואר • מכתב אישי ל'יתד נאמן'
'יתד' בלחץ? • מחלקת ה'שימור': "קח עיתון חינם"
המאבק ב'יתד' מחריף: הופץ קונטרס 'בדק בית'
"ואולי זה הללומים? הם לא מספיק מתוחכמים בשביל זה!" • תגובת 'יתד'
המלחמה ב'יתד נאמן': יום חג לציבור החרדי • טור מיוחד
'יתד' מגיב בפייסבוק: "זה מעשה תינוקי" • צפו
וב'יתד': מתקפה חסרת תקדים נגד 'יתד נאמן'
בלעדי: מה מסתתר מאחורי המאבק בשבועונים?
המסמכים נחשפים: כך ביזה 'יתד נאמן' את הגר"נ קרליץ
'יתד נאמן' פרסם שוב את מכתב הגר"נ קרליץ עם חתימת הגר"ח קנייבסקי
מכה ל'יתד נאמן' • הגר"נ קרליץ הורה: אל תפרסמו את מכתבי • כל הפרטים
ה'צווי דינים' של הבי"ד • כך חודש המאבק בשבועונים

החוברת, שנחטפה כלחמניות טריות בהיכלי ה'כוללים', הפכה לשיחת-היום בציבור החרדי. חוברות החליפו ידיים, וגורמים המעורים במאבק מוכנים להישבע ש'יתד נאמן' הפסיד מאות מנויים בעקבות הפצת החוברת. ב'יתד נאמן' מכחישים וטוענים: לא רק שלא איבדנו מנויים, בחודש האחרון נוספו חדשים.

כך או כך, על פי מידע שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים', בסוף השבוע הקרוב עומדת להגיע התגובה.

בחוברת שתופץ ב-60,000 עותקים, בכל הריכוזים החרדיים, תוקפים העסקנים הלוחמים את המלחמה בשבועונים, את המו"לים והעורכים של השבועונים והחינמונים.

ב'יתד נאמן' מכחישים בתוקף כל קשר לחוברת. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שעומד מאחורי הפקתה הם אותם עסקנים שפתחו לפני חודש במאבק, וזכו לסיוע של 'יתד נאמן'.

בחוברת תוכלו לקרוא על הדעות הכפרניות שמפיצים העיתונים המסחריים, על הכנסת דעות פסולות אל בתי בני התורה, ועל עורכים נטולי יראת-שמיים.

בחוברת יוצגו ציטוטים מפי דיינים בכירים במגזר החרדי - במיוחד דיינים מהמגזר החסידי - היוצאים בחריפות כנגד השבועונים החרדיים.

אחד מהגורמים המעורים במאבק מסביר ל'בחדרי חרדים' על שום מה יוצאת לאור החוברת: "מה שקרה כאן הוא מעין משפט קסטנר. התובע הפך לנתבע. עיתון 'יתד נאמן' שהיה לאורך שנים ארוכות המטיף בשער, פתאום סופג חבטות מכל כיוון. גם מציבור הקוראים שלו שדורש תשובות על השאלות שהופנו כלפי העיתון, וגם מהמפרסמים שהתחילו לשאול כל מיני שאלות.

"אני יודע שבתקופה האחרונה פנתה חברה גדולה ל'יתד נאמן', וביקשה הבהרות. הם אמרו להנהלת העיתון שהם קוראים שהעיתון מטיף שלא לקנות מוצרי צריכה: 'למה שנפרסם במקום שמטיף לא לקנות דברים?', שאלה החברה הגדולה.

"גם הצרכנים של העיתון רוצים להבין: 'האם העיתון פוגע בגדולי ישראל?' אני רואה שהעיתון עשה כמה שינויים. מי שראה את העיתון בסוף השבוע הבחין בראיון שנערך עם הגר"נ קרליץ. זה דבר שלא ראינו שנים ארוכות ומוכיח כי העיתון מבין שהוא צריך לספק תשובות על שאלות קשות"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}