כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ארדן לפסלטינים: השאירו המים מחוץ לסכסוך

הפלסטינים מאשימים את ישראל בגרימת מצוקת מים, אך מסרבים לדון בעניין עם ישראל • השר גלעד ארדן מתאונן בצרפת: "הם לא רוצים לדבר אפילו על צורכי המים"

גלעד ארדן. צילום ארכיון
גלעד ארדן. צילום ארכיון

הבוקר (ג') נאם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בכנס ארגון ה UFM (Union for the Mediterranean) שאורגן על ידי ממשלת צרפת.

במרכז הכנס עמדה סוגיית המים והפתרונות האזוריים כנתיב לשיתוף פעולה ולשלום.

בדבריו אמר השר ארדן כי לדעתו "סוגיית המים חייבת להיות מחוץ לסכסוך הישראלי פלסטיני - שכן אם ימשיכו הפלסטינים להתעקש לכרוך את הדברים, לא נצליח להגיע לפתרון מצוקת המים של אוכלוסיית האזור כולו".

כידוע, הפלסטינים סובלים ממחסור במים וממקורות מים מזוהמים בשל סירובם לשתף פעולה עם ישראל, והתעקשותם לכרוך את הנושא יחד עם מכלול הנושאים המדיניים.

"אם הפלסטינים ימשיכו להתעקש לדון בשאלת 'הזכות' על מקורות המים במקום לדון בצורכי המים של שתי האוכלוסיות, נשאר כולנו תקועים באותו מצב ולא נגיע לפתרונות", הבהיר ארדן, והציע "לחדול מעירוב הסכסוך המדיני בשאלות קיומיות של אספקת מים לאוכלוסיה ושמירה על מקורות המים".

ארדן הזכיר כי "כבר כיום ישראל מספקת לפלסטינים ביו"ש ובעזה כמויות מים הגדולות בהרבה מכמות המים לה התחייבה ישראל בהסכם הביניים של 1995".

ארדן הזכיר כי כאשר פנה אל ראש רשות המים הפלסטיני בהצעה לשבת ולדבר, סירב הלה לעשות זאת בטענה כי השתתף בחנוכת שכונת המגורים החדשה בירושלים, מעלה זיתים.

"איך אוכל לסייע לך לטפל במכשולים ישראלים בירוקרטים המעכבים פתרונות למצוקת המים, כאלו שגם אני עצמי נתקל בהם בפעילותי השוטפת, כשאתה מחפש אמתלות לסרב לפגישות? בדרך הזו דבר לא ייפתר", אמר לו ארדן.

אז מי אמר שאין שיחות ישירות בניסיון להגיע להסכמי ביניים?,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}