כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ראשי הישיבה לא חגגו בחתונת המוחרם

הסערה ב'קרית מלך' בעקבות חתונת הבחור הספרדי שסירב לקיים את מנהגי הישיבה • איש מאנשי הצוות לא הגיע, ובסידור הקידושין כובד הגר"מ מאיה • ההנהלה: "זו אשמת הבחור"

החתן והכלה נמצאים. ראש הישיבה נעדר. צילום: ישראל ברדוגו
החתן והכלה נמצאים. ראש הישיבה נעדר. צילום: ישראל ברדוגו

הסערה שעוררה חתונתו של הבחור הספרדי הלומד בישיבת 'קרית מלך', המשיכה גם היום להעסיק את בני הישיבה.

כפי שפורסם באתר 'בחדרי חרדים' הבחור הודיע כי יקיים את חתונתו בימי ספירת העומר ולא ייכנס לחדר היחוד מיד לאחר החופה, דבר הנוגד את מנהגי הישיבה האשכנזית.

בעקבות כך, הודיע ראש הישיבה, הגר"ש קנייבסקי כי לא יערוך ויסדר חופה וקידושין בחתונתו, זאת לאחר התייעצות עם אביו, הגר"ח קנייבסקי, יום לפני חתונת הבחור.

עוד בנושא:
הגר"ח הורה לא לסדר קידושין: "הבחור מורד" • בלעדי

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי הגר"ש קנייבסקי שאמר כי לא יערוך ויסדר חופה וקידושין אך לא אמר כי ייעדר מהחתונה, העדיף לבסוף לא להגיע לחתונת הבחור שהתקיימה ב'ארמונות חן'.

גם הר"מים המלמדים בישיבה אצלם למד הבחור בשנות לימודיו בישיבה, לא השתתפו בחתונה.

אחד הבחורים ציין כי היעדרותם של צוות הישיבה ובראשם ראש הישיבה נבע כתוצאה מכך שהחתונה התקיימה בימי ספירת העומר ולאו דווקא בשל העובדה כי הבחור לא נכנס לחדר הייחוד.

עוד נודע, כי מי שערך וסידר קידושין בחתונה היה חבר מועצת החכמים, הרב משה מאיה.

"הבחור היה שמח מאד ביום חתונתו", מספר אחד הבחורים ל'בחדרי חרדים'. "אבל כפי שהיה ניתן לראות לא היה אף זקן לבן ומכובד חוץ מהרב מאיה שהגיע ליטול חלק בחתונה. היינו שם עד השעה 1 בלילה והראש ישיבה והר"מים בחרו לא להגיע".

הבחורים בישיבה השתתפו בחתונתו של הבחור.

גורם בהנהלת הישיבה מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ראש הישיבה לא היה עושה מזה עניין אלמלא הבחור עשה מזה עסק בקרב התלמידים וגרם למרד של ממש נגד מנהגי הישיבה. בנוסף, עצם קיומה של החתונה בימי ספירת העומר - גם אחרי ל"ג בעומר - אינו דבר המקובל בעולם הישיבות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}