ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

משרד החינוך לבג"ץ: תקציב למוסלמים ולא לחרדים

משרד החינוך יקצה כ 100 מיליון ₪ נוספים כדי לתקצב גם את המוסדות המוסלמיים במוכש"ר • מנהלי מוסדות זועמים: "זה שר החינוך שאומר לציבור החרדי כל הזמן שהוא דואג לו?"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



פרסום ראשון: צוות של משרד החינוך והאוצר קבע כי יש להעדיף לימודי נצרות ואיסלם על פני לימוד יהדות. הסיבה: יש להגן על זהות המיעוטים בישראל ולא על הזרם הדתי המרכזי שגם כך חש מוגן במדינה היהודית.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הצוות הגיש את מסקנותיו לבג"ץ בעקבות עתירת בתי ספר חרדיים ומוסלמים שנמצאים במעמד המוכר שאינו רשמי - שהלינו על כך כי משרד החינוך דאג לתקציב של חמישים מיליון ש"ח לבתי הספר הכנסייתיים במוכש"ר בעקבות שביתת בתי הספר לפני פתיחת שנת הלימודים בשנה שעברה.

כזכור, למרות שההסכם על סיום שביתת בתי הספר הכנסייתים נחתם בידי מנכ"ל משרד החינוך, התקציב הועבר דרך המשרד לשיווין חברתי בטענה כי המדינה מבקשת לסייע ללימודי הדת הנוצרית בבתי הספר המוכש"ר. המוסדות החרדיים והמוסלמים טענו להפליה בוטה והסבירו כי התקציב של חמישים מיליון השקלים, נתבקש ע"י הנוצרים בשל קיצוצים של השר לשעבר שי פירון, התקציב כלל בתי הספר המוכש"ר ועל כן לא ניתן להעניקו רק למגזר מסוים, וכי בנוסף, מדובר בכפל תמיכות שנאסר ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

מרגי על המוכש\"ר


לפני מתן התגובה לבג"ץ, התכנס צוות מיוחד של משרד החינוך והאוצר וקבע כי גם המוסלמים שבמוכש"ר יהיו זכאים לתקציב - המוערך בכמאה מיליון ₪, לצורך חיזוק לימודי האיסלאם בבתי הספר ואילו בתי הספר החרדיים לא יהיו זכאים.

בצוות נימקו את ההחלטה שהזרם היהודי הוא הרוב במדינה ומשכך הוא אינו נדרש לתקציב מיוחד כדי לשמר את זהותו הייחודית.

מנהל מוסד מוכש"ר אמר ל"בחדרי חרדים" כי "מצער לראות שדווקא בקואליציה כל כך חיובית לציבור החרדי נוצר תקדים מזעזע בו תלמיד המוכש"ר הם תלמידים סוג ב' אך תלמידי המוכש"ר החרדי הם תלמידים סוג ח'".
משרד החינוך מוסדות המוכשר מוסלמים בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}