כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

ליצמן כעס על פרוש וטיפת החלב תיפתח מחדש

פרשה עגומה של סגירת סניף 'טיפת חלב' בעיר ברוכה במשפחות עם תינוקות הביאה למכתב חריף משר הבריאות לראש העיר. העירייה: הגענו להסכמות על פתיחה מחודשת של המקום

ליצמן ופרוש. צילום: פלאש 90 ואהרן ברוך ליבוביץ
ליצמן ופרוש. צילום: פלאש 90 ואהרן ברוך ליבוביץ



סגירת תחנת טיפת חלב באלעד, גורמת למתיחות בין משרד הבריאות לעירייה, השר ליצמן תקף את ראש העיר פרוש בחריפות "לא נקף אצבע לסייע".

לפני כחודש, עיריית אלעד סגרה תחנת "טיפת חלב" ברחוב שמאי בשכונת אלעד א', כך שנותרה תחנה אחת בודדת בעיר לבריאות המשפחה. בעקבות כך, חברת הכנסת נורית קורן פנתה לשר הבריאות יעקב ליצמן, במכתב תלונה שקיבלה מתושב העיר.

"סגירת התחנה תגרום לאימהות רבות ללכת ולקבל שירות עבור ילדיהם בערים סמוכות" או לחילופין "תינוקות רבים לא יקבלו חיסונים הכרחיים וזאת בשל הקושי בהתניידות של המשפחה" כתב ח"כ קורן.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן השיב לפניית לח"כ קורן כי התחנה הועברה לתחנות סמוכות, מתוך תקווה שזה יהיה זמני בלבד. אולם במכתבו תוקף ליצמן את ראש העיר ישראל פרוש וכותב כי ההחלטה על כך - היא חד צדדית של פרוש "לנכס לצרכיו כשליש עד מחצית משטח התחנה הקיימת, ללא הסכמה מאף גורם במשרד הבריאות, ללא תיאום וללא שום הצדקה ציבורית ומקצועית למהלך בוטה וחריג כל כך" התבטא ליצמן קשות על ראש העיר.

לדברי ליצמן, מהלך שכזה, "לא נראה כמוהו בכל עשרות השנים של שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות והרשויות המקומיות באספקת השירות" של טיפת חלב. במכתבו הוסיף כי המטופלים של אותה החתנה הופנו לתחנות חילופיות סמוכות בפתח תקווה וראש העין. "לתדהמתנו הרבה, ראש העיר אלעד, מר ישראל פרוש, לא נקף אצבע לסייע בכך עד לרגע זה, גם לא לאחר שפגישה ארוכה אשר התקיימה בלשכתי בעניין זה בנוכחותו של ראש העיר ואנשיו ב-31.07.17".

חיים ויילמן, תושב העיר אלעד אומר ל"בחדרי חרדים", "מדובר בשערוריה. תקופה ארוכה שאין בעיר אלעד טיפת חלב. לא יתכן שבגלל ריבים על שטח בין העירייה לבין משרד הבריאות - התושבים, התינוקות - יסבלו עד כדי שלא יהיה להם טיפת חלב בעירם".

"הגיע הזמן", הוא מוסיף, "שנבחרי הציבור יעשו את עבודתם נאמנה, ויחסכו מאיתנו - האזרחים הקטנים את הסבל - רק בגלל הויכוחים בינם לבין עצמם. פשוט בושה". הורים אחרים בעיר תוהים ואומרים ל"בחדרי חרדים", "מדוע שר הבריאות בוחר לתקוף את העירייה, במקום לבטל את סגירת טיפת החלב בגלל כמה חדרים שנלקחו מהמקום על ידי העירייה כשהם לא היו בשימוש".

לטענתם, "משרד הבריאות מעניש אותנו ושולח אותנו לפתח תקווה במקום לתת לנו אפשרות לחסן את הילדים בתחנה השניה בעיר. זה מהלך תמוה", הם אמרו.

מעיריית אלעד נמסר כי "כאמור, ביום שישי האחרון התקיימה פגישה עם הגורמים הרלוונטיים, בהשתתפות ראש המטה של שר הבריאות, במהלכה הגענו להסכמות על פתרון לבעיה שנוצרה, ועל פתיחה מחודשת של המקום. עיריית אלעד תמשיך לפעול למען תגבור השירות בטיפות החלב והטיפול המתאים לילדי העיר. יצויין כי לצד מצוקת מבני הציבור בעיר מתפתחת כמו אלעד, כאשר ההיצע קטן והצרכים מרובים, כל מטר מחושב בקפידה, על מנת למקסם את השירות לציבור".
יעקב ליצמן ישראל פרוש משרד הבריאות טיפת חלב עיריית אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}