כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עורכי הדין: לא רוצים ילד עו"ד

למרות שמרביתם מרוצים כלכלית, עורכי הדין מרבים לקטר: על ההליכים הארוכים, היחס מהשופטים והשחיתות הציבורית • ולא, הם לא רוצים שהילד שלהם יהיה עורך-דין

עורכי-דין. צילום ארכיון
עורכי-דין. צילום ארכיון

לימודי המשפטים כבר אינם קורצים כבעבר. ההצפה הגבוהה בתחום גרמה לזילות חדה והובילה רבים לתחומים אחרים. אלא שבסקר שערכה לשכת עורכי הדין לרגל פתיחת כנס אילת השנתי מתברר כי הנתונים עגומים בהרבה.

יותר ממחצית מעורכי הדין שהשתתפו בסקר השיבו כי אינם מעוניינים שילדיהם יהיו גם הם עורכי דין. באופן מסקרן למדי, הרתיעה גבוהה יותר ככל שמדובר בעו"ד ותיקים יותר, כך בקרב עו"ד עם ותק של למעלה מ-20 שנה העדיפו 59% כי ילדם יבחר מקצוע אחר, לעומת בעלי ותק של פחות מ-5 שנים – שם 46% בלבד ענו תשובה חיובית.

סקר עורכי הדין התקיים לקראת כנס אילת שנפתח אתמול בהשתתפות כ-4,000 משפטנים ובני משפחתם, הסקר כלל כ-2,200 עו"ד, והוא התעניין במצבם הכלכלי של עורכי הדין, מצב המקצוע ובדברים הטעונים שיפור.

84% מעורכי הדים סבורים כי בעשור האחרון רמת המקצוע התדרדרה משמעותית, לעומת 2% בלבד הסבורים שהיא השתפרה, בקרב עוה"ד הותיקים (20 שנה ומעלה) היו נחרצים אף יותר – 92% בטוחים כי הרמה נפלה.

בבחירת הנושא המטריד ביותר ענו 57% כי התארכות ההליכים היא הבעיה המרכזית, 18% בחרו ביחסם של השופטים לעורכי הדין, ואילו 12% סימנו את מערכת נט-המשפט (מערכת החלטות בתי המשפט באינטרנט הלוקה בתקלות רבות).

למרות הכל, רק 21% מבין עורכי הדין אינם שבעי רצון ממצבם הכלכלי, כאשר החלוקה ברורה. בקרב עוה"ד הטריים (פחות מ-5 שנים) והשכירים במשרדים פרטיים מטפס שיעור הבלתי מרוצים משכרם ל-30%, לעומת השיעור הנמוך של חסרי שביעות הרצון בקרב השותפים במשרדים (8%) ועובדי המדינה (10%)

בשאלה האחרונה נשאלו עורכי הדין האם לדעתם המדינה מושחתת. למרבה ההפתעה (או שלא) ענו 83% כי רמת השחיתות הציבורית בישראל גבוהה, כאשר רק 2% חשבו כי היא נמוכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}