כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מצוקת הדיור והח"כ • הריצה לכותרות של יהדות התורה

הישגי ש"ס בתחום הדיור הכניסו לתזזית את יהדות התורה • הסיעה מתכננת הסתערות על נתניהו בניסיון לקושש כותרת • כולם יחד - ובעיקר כל אחד מהם לחוד

גם רוצים. יהדות התורה עם שר השיכון
גם רוצים. יהדות התורה עם שר השיכון

מי שחשב שתוכנית המענקים של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שמה קץ לדיבורים על בעיית הדיור, טעה ובגדול.

כזכור, כבר באותו יום בו פורסמה תוכנית הענקת מאה אלף שקל לכל זוג צעיר (דירה יד ראשונה, רשימת ישובים מוגדרת), נשמעו קולות ביקורת בקרב הסיעה האחות, יהדות התורה.

בהמשך יצאו הקולות אל כלי התקשורת, והדרך אל סכסוך מתוקשר בין שתי המפלגות הייתה קצרה.

לפני מספר ימים דיווחנו כאן באתר 'בבחדרי חרדים' על 'פגישת סולחה', שנערכה בין אטיאס לבין יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ישראל איכלר, והשלום והשלווה שבו לשרור בין האחיות. לכאורה...

מתברר, כי מאחורי הקלעים נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים מצד חברים בתנועה הקטנה יותר, בלי ידיעת היו"ר, אולי אפילו מאחורי גבו.

היו שנפגשו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לסגור על עוד הישג לקהל 'שלהם' (יד שניה, ערים מסוימות וד"ל), אחרים מצאו לעצמם דרכים אחרות.

ליום רביעי הקרוב נקבעה פגישה רשמית בין המפלגה לבין נתניהו. על הפרק: נושא הדיור. מטרת הפגישה, לכאורה, להביא להישג, לפחות כלשהו, מעבר למה שניתן לש"ס.

לקראת הפגישה וכהכנה מתאימה, קבע איכלר כי למחר, לישיבת הסיעה, יצרף אליו כל ח"כ מומחה או שניים בנושא הדיור, יאמר כל אחד את שיש לו לומר ויגובשו ההסכמות לקראת יום רביעי.

מעניין יהיה לראות את שיתוף הפעולה מחר. אחר-כך מעניין יהיה לראות מה יאמר כל אחד אצל ראש הממשלה, ומה ישאיר לעצמו לאמר לו 'לחוד'.

כי זאת יודע גם נתניהו: מה שאתה סוגר עם הסיעה הוא לא בהכרח מה שירצה כל אחד ממנה לסגור איתך. ולא הרי רצונו של זה, כהרי רצונו של אחר.

הוא גם יודע: עם העשרה של ש"ס קל יותר לסגור דברים מאשר עם החמישייה של יהדו"ת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}