כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מלחמת האינטרנט • בבתים - מותר, ראוטר - אסור

לאחר שהכשירו את חנות האינטרנט הראשונה במגזר, יוצאים רבני העיר מודיעין עילית בפניה נרגשת לתושבים: "לחסום את הראוטר בבתים" • המטרה: חסימת בחורי ישיבות

חרדים גולשים במחשב. תמונת אילוסטרציה
חרדים גולשים במחשב. תמונת אילוסטרציה



רבני העיר מודיעין עילית, ממשיכים בסדרת ההקלות לאנשים הזקוקים לאינטרנט לצורך עבודתם. לפני מספר שבועות נפתחה במרכז המסחרי בעיר, חנות אינטרנט ראשונה המיועדת לכאלו הנזקקים לאינטרנט לשם גלישה לחשבונות הבנק או לצרכים מסחריים אחרים. עלות הגלישה בחנות האינטרנט עומדת על חמישה שקלים לרבע שעה, והגלישה מאפשרת כניסה לפורטלים ממשלתיים ובנקים מסחריים.

הבוקר (א'), מוציאים הרבנים מכתב המכשיר דה-פקטו את צרכני האינטרנט בעיר החרדית.

המכתב מיועד לאנשים הזקוקים לאינטרנט, והתקינו בביתם ראוטר אלחוטי המאפשר לשכנים 'להנות' מהאינטרנט המותקן בביתם.

רבני העיר קיבלו תלונות רבות, על בחורי ישיבות היושבים על גגות הבתים עם מחשבים ניידים ומנסים 'לקלוט' רשת אלחוטית לצורך גלישה באינטרנט. שכנים ערניים שהתופעה המתרחבת לא מצאה חן בעינהם פנו לרבני העיר, והללו החליטו לצאת במכתב הקורא להסדיר את העניין.

"הנה ידוע המכשלה הגדולה שיש מתושבי העיר המחזיקים אינטרנט ואפ' כשר לצורך עבודתם ע"פ היתר הרבנים, אד דא עקא והמודם הינו אלחוטי באופן שהשידור מתפזר לכל הסביבה כך שיש כאלו שנופלים ברשת הנפרסת בלי ידיעתם של מחזיקי המודם האלחוטי וכך הם מכשילים את האחרים שלא בכוונה", כותבים הרבנים.

"על כן", ממשיכים הרבנים "חובה על כל מי שמחזיק מודם אלחוטי לעשות חסימה למודם ע"י קוד אישי דבר זה ניתן לעשות בקלות ללא כל עלות המעוניינים לדעת כיצד לחסום את הגישה יוכלו לפנות אל ספק האינטרנט, ובזה נוכל להינצל מלהיות מהגורמים לחטא הרבים בשוגג".

מכתב הרבנים, צילום: מודיעין עילית נט



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}