כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הממשלה אמרה: כן לירושלים, לא לסיגריות

לקראת יום ירושלים, התקיימה ישיבת הממשלה במוזיאון מגדל דוד • נתניהו הבטיח מיליונים לירושלים - ופתח במאבק: לעצור את המעשנים • ומשפחת שליט הפגינה בחוץ

ישיבת ממשלה. צילום ארכיון
ישיבת ממשלה. צילום ארכיון



הבוקר (א') ערכה הממשלה את ישיבתה השבועית במיקום בלתי שגרתי: מוזיאון מגדל דוד בירושלים.

מחוץ למגדל הפגינו נועם ואביבה שליט, יחד עם עוד קבוצת פעילים, בדרישה להפסיק את הזרמת הכספים לרשות הפלסטינית עד לקבלת אות חיים מבנם. גם מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה, נערכה אמש הפגנה דומה.

נזכיר כי במהלך נאומו המתוקשר בפני חברי אייפא"ק קרא נתניהו לשחרר את גלעד שליט ומחא על העובדה שהוא נמק במרתפי החמאס בעזה.

במהלך הישיבה הבוקר הובע בעיקר המסר בדבר אחדותה של ירושלים, נושא שהוא "אחד מיסודות האחדות של עם ישראל". בישיבה השתתף גם ראש העיר, ניר ברקת.

בדבריו הזכיר נתניהו כי לפני 44 שנים אוחדה העיר וכי "חזרנו למחוזות אבותינו. מאז פרחה ירושלים, גם במרכזה וגם בערים שמסביב לה. היום אנחנו מחזקים את אושיותיה ומסייעים לתושביה. משמעות החלטות הממשלה הינן השקעה של מאות מליונים לחיזוק כלכלת ירושלים ולהפיכתה למרכז עולמי של ביו-טכנולוגיה. הממשלה והעם מחויבים כאחד לבניין ירושלים – לב האומה, והמחויבות הזאת לירושלים שחוברה לה יחדיו, היא אחד מיסודות האחדות של עם ישראל".

כן לירושלים

במהלך הישיבה אושרה פה אחד התוכנית המכונה "מרום" לחיזוק ירושלים. מדובר בתוכנית רב שנתית אותה מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיתוף עם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

מטרתה חיזוק כלכלת עיר הבירה באמצעות שני מנועי צמיחה עיקריים. האחד, חיזוקה של ירושלים כעיר תיירותית בהיקף תקציבי של 145.5 מליון ש"ח והשני חיזוק מעמדה כמוקד מחקר, פיתוח ותעשייה בתחום הביו- טכנולוגיה בהיקף תקציבי של 71.4 מליון ש"ח. סך תקציב "תוכנית מרום" בין השנים 2011-2016 יעמוד על 290 מליון ש"ח.

בנוסף יקצה משרד התיירות, סך של עד 75 מליון ש"ח, לעידוד בניית בתי מלון בירושלים. ראש הממשלה הודיע בישיבת הממשלה על הקמת ועדת שרים בראשותו להגדלת הקרקעות המיועדות לבתי מלון.

כמו כן יוקצו 71.4 מליון ש"ח לחיזוק ירושלים בתחום הביו- טכנולוגיה. התקציב ייועד למענקים לצורך בניית מתחמי מעבדות, המשך מימון פעילותו של מרכז "ביו ירושלים", סיוע במימון מחקר רפואי יישומי, מענקים לחברות שירותים ותמריצים למיזמי ביו- טכנולוגיה ועוד.

עוד אישרה הממשלה את צירופה של ירושלים לרשימת אזורי הסיוע, בהם ניתנת מלגה לשנת הלימודים האקדמית הראשונה, לסטודנטים שהם חיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי ואזרחי הלומדים במכללות להשכלה גבוהה.

במטרה להעצים את ההשכלה הגבוהה בירושלים לשם מיצובה של העיר כמרכז אקדמי מוביל, המליצה הממשלה בפני מנהל מקרקעי ישראל לאתר קרקע במרכז ירושלים לפעילות מוסד חדש להשכלה גבוהה.

לא למעשנים

בהמשך ישיבתה, אישרה הממשלה הקמת יחידה במשרד הבריאות למאבק בנזקי העישון.

מטרת היחידה לקבוע הוראות אשר ישפרו את ההגנה על הציבור מפני חשיפה לעישון כפוי. זאת על ידי תיקון חוק למניעת העישון במקומות ציבוריים. כמו כן יוגבלו הפרסומות והשיווק של מוצרי הטבק.

מדינה בגמילה • המספרים מאחורי הרעל

בין המגבלות החדשות, איסור על מכונות אוטומטיות לממכר מוצרי טבק, סימון מוצרי הטבק באזהרות גרפיות וחובת דיווח על רכיבי מוצרי הטבק. כמו כן יבחן שר האוצר, יובל שטיניץ, את שיעורי המיסוי על מוצרי טבק ויגיש המלצותיו לממשלה תוך 90 יום.

עוד נקבע כי שר החינוך, גדעון סער, יקבע תכנית ניסויית של בתי ספר נקיים מעישון במספר מוסדות חינוך. בנוסף, צוות מיוחד בראשות השר להגנת הסביבה יגבש תוכנית לצמצום הנזקים הסביבתיים מבדלי סיגריות.

למרות שהייתה כוונה כזו, בסופו של דבר לא בוטל הפטור ממכס על סיגריות הנמכרות בדיוטי פרי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}