כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דיפלומט אמריקני: "זוהי הפלישה היהודית לנורמנדי"

6000 עיתונאים מכל רחבי העולם מסקרים כל תזוזה בפסגת ה-G8 • משימת חייו של שליח חב"ד הייתה למצוא את היהודים ולעניין אותם בתפילין, שבת ואוכל כשר

שליח חב"ד במהלך הפסגה. צילום: שטורעם
שליח חב"ד במהלך הפסגה. צילום: שטורעם

דוביל. עיירת הנופש הצרפתית, ציורית ונפלאה, שינתה צורה ללא הכר בשבוע האחרון. נשיא הרפובליקה הצרפתית ניקולא סרקוזי החליט לקיים דווקא שם, אל מול חופי נרמונדי המרהיבים את הפסגה שהוא מארח, פסגת שמונה מנהיגי העולם החופשי, ראשי המדינות העשירות והמתועשות - פסגת ה-G8.

שידורים חיים מימי הפסגה הועברו ברשתות בכל העולם, וכל מילה נבחנה היטיב. את הכותרת גנבה כמו תמיד הבעייה "הישראלית". אובמה לחץ יחד עם האירופאים לאגף את ישראל משמאל, ולהכריז על קווי האסון - קווי 67, כגבול החדש של ישראל.

אך דומה, שהתקיפות בה דחה בשאט נפש ראש ממשלת ישראל את הדברים, בשידור חי במסיבת העיתונאים מול פרצופו הנדהם של נשיא ארה"ב, ומחיאות הכפיים והתמיכה הגורפת לה זכו עמדותיו בנושא, בכינוס איפא"ק ובמופע הבלתי נשכח מול בתי הקונגרס, כמו גם תמיכת ואהדת הציבור האמריקאי והתקשורת האמריקאית, חלחלה עד לכאן.

ראש ממשלת קנדה, מר סטיבן הרפר שכבר הצהיר פעמים מספר "שארצו תגבה את ישראל ואת היהודים, תמיד, יהיה המחיר אשר יהיה" - קיבל רוח גבית מעמדתו הברורה של ראש ממשלת ישראל, ואילץ את 7 עמיתיו לפסגה לחזור בהם מהצהרת כוונות זו. התקשורת והשמאל בישראל שוב נחלו אכזבה, אבל עם ישראל דווקא שמח.

מה שלא שודר בשידור חי, היא הפעילות הנרחבת של שלוחי חב"ד המקומיים, הרב שמואל הלוי וחווה לוין, בקרב היהודים הרבים ששטפו את האיזור, אולם כפי שהבטחנו, נביא לכם את הסיפור האמיתי והיהודי של פסגה זו כולל תמונות בלעדיות.

אלפי שוטרים מקומיים, לצד מאות נציגי שירותי הביטחון של 8G המדינות המתארחות, הפכו כל אבן בעיר. הכניסה לזרים נחסמה לחלוטין, אך השלוחים בתור תושבי המקום קבלו אשרת הסתובבות מיוחדת שהקלה כמובן על המפגש והארוח של היהודים הרבים.

6000 עיתונאים מכל רחבי העולם זרמו למקום, וסקרו כל משפט וכל תגובה או התייחסות, עבור רבים מהם זו משימת חיים. משימת חייו של שליח חב"ד הייתה לצוד את היהודים שבין אלפים אלו, ולעניין אותם בהנחת תפילין, סעודת שבת, מזון כשר וטעים, שיעור תורה קצר או ארוח לבבי.

20 מיליון יורו, היא העלות של הפסגה הזו. יומיים של פגישות מרתוניות בין מנהיגים רמי מעלה, על נושאים גלובליים של בטחון, טרור, כלכלה וחופש מידע. היהודי מארק צוקרברג, הממציא של הרשת החברתית "פייסבוק" היה הכוכב של המוזמנים שאינם דיפלומטיים בהווה. אולם לבד ממנו, היו עוד הרבה יהודים במגוון תפקידים ומשרות, שעבורם הקים השליח מאהל מיוחד בחצר בית חב"ד השוכן במרכז ההומה של העיר.

העיתונאים, הדיפלומטים, ואנשי הסגל הקרוב של הנשיאים, שהמכנה המשותף שלהם הוא היותם בנים לעם היהודי, התקבלו בכבוד ובתשומת לב בבית חב"ד.

בשיחה שקיים יהודי בכיר בממשל האמריקאי שהתלווה אל נשיא ארה"ב, עם השליח הרב לוין, הוא נדהם לשמוע על היקף הפעילות שהשלוחים הספיקו לקיים במהלך השנתיים הקצרות שהם במקום.

הוא התרשם מהפעילות העניפה לכל שדרות הציבור, ובעיקר לאורחים הרבים שמגיעים מידי תקופה, אם זה היהודים הרבים שמגיעים לפסטיבל הסרטים הנודע בתקופת אלול - תשרי, או למשל בפסגות דיפלומטיות שכאלו, אנשי עסקים רבים ואילי הון שנופשים בכל ימות השנה בבתי פאר שיש ברשותם לאורך חופים אלו, ועוד.

בתור אמריקאי, שמכיר היטיב את ההיסטוריה של "הפלישה לנורמנדי" אותה מערכה שניהלה ארצות הברית יחד עם שותפיה להכרעת הצורר הנאצי, אמנם מאוחר מידי, אבל בכל אופן זה עצר את מכונת ההרג וההשמדה בסופו של דבר, אני אומר לך שאתם מקיימים את הפלישה השנייה בהיסטוריה. "הפלישה היהודית לנורמנדי".

השלוחים, נפרדים מהאורחים הרבים, שחלקם נשארו גם לשבת מברכים חודש סיוון, וספרו כמה 'פנינים' מתוך המפגשים של הנשיאים, ופניהם אל הפעילות הבאה, מבצע 'חג השבועות'.

בחג זה, נוהרים מאות משפחות יהודיות מעיר הבירה פאריז, ומכל ערי צרפת, לנפוש ולחוות את החג בעיר נופש זה.

בגלל הכמות הגדולה מאוד, פותח השנה השליח לראשונה 3 בתי כנסת ב 3 מוקדים שונים, על מנת לארח את כל היהודים לתפילות, סעודות חג, ומסיבות 'קריאת עשרת הדברות' לילדים הרבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}