כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חבר הילדות מעיד: "מוישי זוסמן - אדם טוב שנפל"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד איש העסקים החרדי שהונה במיליונים • כך הציג תשואות כוזבות למשקיעים באמצעות האינטרנט • אבל יש מי שזוכר לו את הימים היפים

התחיל ברווחים אמיתיים, עבר להונאה. זוסמן
התחיל ברווחים אמיתיים, עבר להונאה. זוסמן



לפני כשבועיים הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד איש העסקים החרדי מוישי זוסמן. מכתב האישום עולה, כי זוסמן גנב מיליוני שקלים ממשקיעים כשטען באוזניהם כי אינו משקיע את כספם בחברות איזי פורקס.

השקעותיו הפיקטיביות של זוסמן גרמו לטלטלה בעולם החרדי, ומאז החל להתגלגל כדור שלג, שהביא להימלטותו של זוסמן לדרום אמריקה ומשם לארה"ב - ממנה הוסגר לארץ.

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי המשקיעים סברו כי כספם הושקע באיזי פורקס, זאת לאחר שפנה לידידו, ח', וביקש ממנו שיקים עבורו אתר אינטרנט, הנחזה להיות אתר של איזי פורקס.

בין היתר, נטען, הנחה זוסמן את ח' להעתיק את לוגו החברה מהאתר הרשמי שלה, ובאמצעות האתר המזויף הציג בפני קורבנותיו תשואות כוזבות על השקעתם.

"את זוסמן אני מכיר כבר שנים ארוכות", סיפר ח' בראיון שהעניק ל'גלובס'. "נפגשנו לראשונה בישיבת 'היישוב החדש' של הרב עמיאל בתל-אביב, שבה למדנו יחד. אחרי הלימודים נשארנו בקשר רופף בלבד, ומדי פעם הייתי נוהג לתקן לו מחשבים".

לוגו מזויף

לפני כשנה וחצי הופיע זוסמן אצל ח', ובפיו הייתה בקשה מיוחדת. "הוא אמר לי 'תעשה לי אתר אינטרנט, כי אני צריך להראות למשקיעים מה קורה עם הכספים שלהם'. הוא ביקש שאעשה אתר שהמשקיעים יוכלו להיכנס אליו עם סיסמה, ורצה שאעשה את זה 'מהיום להיום'. נראה לי שהוא הגיע אליי כשהעניינים התחילו 'להתחמם' מבחינתו, והוא היה צריך להראות כאילו ההשקעות מסודרות.

"הוא ביקש ממני להוסיף את הלוגו של איזי פורקס, ואני אפילו לא ידעתי מה זה, חשבתי שזו חברה ששייכת לו. גם לא מילאתי את הסכומים, אלא רק עשיתי עבורו את הדומיין (הכתובת) ואת הטבלאות

"רק מי שלא ראה בחיים שלו אתר אמיתי של בנק, יכול היה לחשוב שזה רציני. מבחינת המשטרה מדובר באתר עם לוגו מזויף, והכי קל להם להוכיח כך את ההונאה שלו. אבל לדעתי במשטרה יודעים שזה לא מה שבאמת שיכנע את המשקיעים. רוב הלקוחות גם לא הגישו נגדו תלונה, כי הכספים שהשקיעו אצלו לא היו מדווחים.

"מסרתי הצהרות במשטרה, וגם נערך עימות ביני לבין זוסמן, אבל המשטרה יודעת שאין לי שום קשר למעשים". הוא מבהיר. "בעימות שנערך בינינו זוסמן כל הזמן שתק, למרות שהשוטרים אמרו לו שאם הוא ממשיך לשתוק, הוא מסבך גם אותי. אני התייעצתי עם עורכי דין ואמרתי את האמת.

"גם עכשיו אני חושב שזוסמן הוא בן אדם טוב ביסודו. אני לא פסיכולוג, אבל אני חושב שזה מקרה מאוד מיוחד של אדם טוב שנפל. אולי הוא טעה בהשקעה של מישהו, ואז נאלץ לשנות את התנהגותו, וכבר לא יכול היה להתחרט או לסגת. כל מי שהכיר את הבן אדם אומר שזה לא התחיל בהונאה אלא מרווחים אמיתיים שעשה בשוק ההון. הוא כל-כך הצליח, כי הוא היה בן אדם מיוחד מאוד חברותי, שנתן תמיד המון צדקה", דברי ח'.

"עם חלק מהמשקיעים הוא יכול היה להסתדר, אבל בהמשך היו לו משקיעים רוסים עם שמות מפחידים של רוסים, כמו 'דימה' ו'סרגיי', ולהם הוא כבר לא יכול היה להחזיר את הכסף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}