כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחפש חברותא ללימוד גמרא? יגאל עמיר פנוי

או חברותא או מיתותא • בעקבות עתירה לבג"ץ התיר השב"ס ליגאל עמיר ללמוד תורה בחברותא עם אסיר אחר • ההיתר התקדימי יוגבל לשעה אחת בשבועיים בלבד

רוצח ראה"מ. יגאל עמיר
רוצח ראה"מ. יגאל עמיר

לאחר פניות משפטיות רבות ועתירות לבג"ץ, השב"ס הודיע היום (ד) כי יאפשר לרוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, ללמוד תורה בחברותא עם אסיר אחר. כך על פי תשובת המדינה לבג"ץ שהוגשה היום.

לדברי הפרקליטות, המהלך יתאפשר בכפוף לאישור גורמי הביטחון ולהסכמתו של עמיר.

בעתירה שהוגשה לבג"ץ על-ידי פרקליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי, נטען כי עמיר מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים: "רבי-מרצחים, אסירים ביטחוניים שרצחו אנשי ציבור, אנסים ורוצחי ילדים בעריסותיהם, שאינם מוחזקים בהפרדת יחיד אלא באגפים רגילים", לשון העתירה.

"בעבר קבע השופט אברהם טל, באופן תמוה, כי אפליית יגאל עמיר לעומת אסירים אחרים מקובלת עליו, כיוון שהיא מבטאת נאמנה את עמדת הציבור הנורמטיבי באשר לרצח ולמניע האידיאולוגי שעמד מאחוריו,

עוד נאמר בעתירה: "עמיר יטען כי שיקול זה, שבו דחה השופט את טענת האפליה הפסולה - הינו שיקול פסול בתכלית המעביר את ההכרעה בעניינו של הפרט להכרעת-ההמון".

לדבריו, הכנסת סקרי-דעת-קהל לאולם בית המשפט וכשיקול בהחלטות שיפוטיות, כפי שנעשה כאן, "היא רעה חולה ופסולה עד מאוד".

"גישה כזו אף פותחת פתח לפוליטיזציה של ההחלטות השיפוטיות. במקרה דנן הביאה גישה זו להחלטה שגויה, בגינה מוחזק המבקש בהפרדת יחיד, שלא כדין".

ההיתר לעמיר ללמוד חברותא יהיה רק אחת לשבועיים ובמשך שעה בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}