כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המעילה ב'מזרחי: הוטל צו עיכוב יציאה

מנהל סניף בנק של 'מזרחי טפחות' מעל בכספי לקוח בסכום העולה על עשרה מיליון שקלים • הפרשה התסבכה והלקוח מואשם בסיוע למנהל הבנק • המשטרה הוציאה צווי עיכוב יציאה למעורבים

המעילה ב'מזרחי: הוטל צו עיכוב יציאה

בית המשפט המחוזי בנצרת נענה לבקשת בנק מזרחי-טפחות והורה להטיל צווי עיקול על נכסים של לקוח סניף הבנק בכרמיאל, על המנהל לשעבר של הסניף ועל רעייתו. כמו כן, הוטל צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד רעיית המנהל לשעבר.

בד בבד עם בקשות אלו, הוגשה על-ידי הבנק כנגד השלושה תביעה כספית על סך של 10.3 מיליון שקל, כפי שצוין בתביעה שהוגשה על-ידי הבנק, באמצעות עורכי הדין אהוד ארצי ורן פלדמן ממשרד ש. הורוביץ.

היקפה המלא של הפרשיה טרם התגלה במלואו, ולא מן הנמנע כי הבנק יבקש להגדיל את סכום התביעה ואף להוסיף נתבעים נוספים. יצוין, כי עם חשיפת המעילה פוטר מנהל הסניף מן הבנק.

צעדים אלו מצטרפים לתלונות שהגיש הבנק למשטרה כנגד המנהל לשעבר של הסניף והלקוח המדובר ולחקירה הפלילית שנפתחה כנגדם, לאחר חשיפת הפרשיה על ידי עובדים בסניף.

כנטען על-ידי הבנק בבקשות לסעדים זמניים ובתביעה שהוגשו על-ידו בתחילת שבוע זה, השניים, בעצמם או בשיתוף גורמים נוספים שזהותם טרם התבררה, עשו יד אחת, וביחד עם אשת המנהל התעשרו שלא כדין על חשבון הבנק.

כפי שפירט הבנק בפני בית המשפט, לאחר שעלה חשד בקרב עובדי הסניף להתנהלות בלתי-תקינה של המנהל לשעבר, נמלט המנהל אל מחוץ לגבולות המדינה, ללא שהוא מותיר כל רמז בדבר מקום הימצאו או בדבר מועד חזרתו, אם בכלל.

עם היעלמותו של מנהל הסניף, הגיע הלקוח לסניף וביקש לטעון, כי מרבית החשבונות הרשומים על שמו בסניף הבנק אינם מוכרים לו. אלא שטענתו זו אינה הגיונית, אינה נכונה ולמרבה האירוניה יש בה כשלעצמה כדי לקשור אותו לפרשיה. כך, כפי שפירט הבנק בפני בית המשפט, לא זו בלבד שהלקוח היה בקיא ומעורה מאוד בנעשה בחשבונותיו ואף נהג לפקוד את הסניף כמעט מדי יום, אלא שבין אותם חשבונות אליהם הוא מתכחש כיום לבין אותם חשבונות שאין הוא מכחיש, נערכו בשנים האחרונות עשרות העברות כספיות, בהיקף מצטבר של למעלה מ-1.2 מליון שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}