כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

איומים, הטרדות ופשקווילים • כך מתנהלים בסקוירא

מסמכים מוכיחים: המאבק בסקווירא - קיבל גיבוי מלמעלה • בית הדין: "יש למנוע מרוטנברג להיכנס למוסדות" • פשקווילים משמיצים נזרקו - ודמו הותר • מה לא רוצים שתראו?

חיים אהרון רוטנברג לאחר השריפה
חיים אהרון רוטנברג לאחר השריפה



העיירה ניו- סקווירא, ממשיכה לסעור סביב פרשיית ההצתה של האברך הרב חיים אהרון רוטנברג.

לראשונה בתולדות החסידות, נשכרו משרדי יח"צ בארצות הברית ובארץ, ועסקני החסידות עושים ככל אשר לאל ידם לצמצם את הנזק האדיר שנגרם כתוצאה מהפרשייה המביכה. מי שנזקק להוכחה ללחץ בו נמצאים עסקני החסידות, יכל למצוא אותה אתמול (ג') בשעה 14:00 בתהריםם, אז ערכו העסקנים מסיבת עיתונאים בה גוללו את המעשה מהזווית שלהם.

במהלך התדרוך אמרו העסקנים לעיתונאים הרבים שגדשו את העיירה: "האדמו"ר מסקווירא הוא שהורה לגנות את המעשה. החסידות היא נגד אלימות. אנחנו נפיץ את מכתב הרבנים בכל מקום הקורא לא לאלימות".

עוד בנושא:
הלם בסקווער • חסיד ניסה לרצוח חסיד • וידאו
סקווירא מתגוננת: רוטנברג תיכנן מרד באדמו"ר
בצל הסערה: הרב לאו ביקר אצל האדמו"ר מסקווירא


ממסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי המאבק ברוטנברג החל כבר לפני חודשים ארוכים. לפני חצי שנה הוציא בית הדין של החסידות מכתב הקורא שלא לשתף פעולה עם רוטנברג, ולמנוע ממנו להיכנס להיכנס למוסדות הקהילה. המילה "למנוע", נכתבה בהדגשה. והדיינים השאירו כר נרחב לפרשנות איך לעשות זאת. הדיינים אף מוסיפים כי רוטנברג התבקש לעזוב את העיירה, אך סירב לעשות זאת.

רוטנברג גם סבל מפשקווילים רבים שהופצו נגדו בתקופה האחרונה. בפשקוויל שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי רוטנברג לא מנהל חיי משפחה, לא אמר 'קדיש' על אביו ומזלזל בחינוך בנותיו.

בתוך כך, גורמים עלומים הוציאו מכתב עליו חתום הגר"י וואזנר – מחשובי רבני סקווירא במונטריאול, ומהדמויות הרבניות המשפיעות ביותר בחסידות, בו הוא כותב: "רעדה אחזתני מלשמוע כי בני בליעל פגעו באברך הרב חיים אהרן רוטנברג". בהמשך המכתב נכתב כי באם נכונות השמועות שהאדמו"ר לא מיחה משמע שנח לו ממעשי האלימות, ובאם האדמו"ר זצ"ל היה חי הוא היה משנה את התקנות בכדי למנוע את האלימות.

הגר"י וואזנר מיהר להוציא מכתב בו הוא כותב "שהמכתב המתפרסם בשמו הוא מזוייף מתחילתו ועד סופו".

והעיירה נבוכה.

המכתב לפני חצי שנה בו מנדים את רוטנברג



הפשקוויל שפוזר אמש בחוצות סקווירא



מכתב הדיין הרב יוחנן וואזנר שזוייף



מכתב הכחשת הדיין הרב יוחנן וואזנר



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}