כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לבייב חנך קניון חדש במוסקבה ב-570 מליון דולר

קניון AFIMall במוסקבה שברוסיה נחנך בל"ג בעומר במעמד קביעת מזוזה ע"י רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר

הקניון החדש
הקניון החדש

במעמד המונים קבע רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, מזוזה בפתח הראשי של הקניון החדש במוסקבה - "AFIMall City", שהוא אחד מפרויקטי הקמעונות הגדולים ביותר שנבנו באירופה בשנים האחרונות.

הקניון, שהוקם על-ידי ר' לוי לבייב, הינו המרכז המסחרי הגדול ביותר במרכז מוסקבה, והוא משתרע על שטח כולל של כ-180,000 מ"ר.

הקניון כולל כ-400 חנויות ושטח של 50 מסעדות ובתי קפה. הקניון נבנה על פי תפיסה ארכיטקטונית ייחודית, כאשר אחד המרכיבים שלו הוא כיפת זכוכית יחידה במינה ברוסיה מבחינת הגודל ומבחינת הגימור, המשתרעת על שטח כולל של כ-10,000 מ"ר.

כך, המבקרים בקניון יכולים ליהנות בכל ימות השנה מנוף פנורמי מרהיב של גורדי השחקים הסובבים את המתחם. מאפיין בולט נוסף של הקניון היא מזרקת ענק, הממוקמת במרכז האולם הגדול.

בנוסף, לשימוש בצבעים ומפלי מים לראשונה ברוסיה, נעשה שימוש בטכנולוגיית הצניחה החופשית המתקדמת, המאפשרת מדי חצי שעה לשחרר זרם מים חזק במיוחד לגובה של 45 מ', הישר אל תוך כיפת הזכוכית, כאשר לאחר מכן זורמים המים מטה בצניחה חופשית. מדובר במזרקה המוזיקלית המקורה הגדולה בעולם.

ר' לוי לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, ובכירים מהנהלת הקבוצה פתחו באופן רשמי בל"ג בעומר את הקניון, הממוקם בטיילת פרסננסקי 2, בלב מרכז העסקים החדש של הבירה הרוסית - מוסקבה סיטי.

בנוסף, לקניון כניסה למתחם החנויות הישר מתחנת הרכבת התחתית "ויסטבוצ'ניה".

במעמד הפתיחה, אמר לבייב: "אני גאה מאוד להכריז היום על פתיחתו הרשמית של קניון AFIMall ספינת הדגל של אפריקה ישראל ברוסיה. נכס זה מהווה תוספת בולטת לפורטפוליו של הקבוצה ברוסיה ובמדינות מזרח אירופה, ולהמשך פעילותה של הקבוצה הן, בתחומי הנדל"ן והן, בתחומי הקמעונאות בעולם".

לבייב הדגיש עוד: "השלמתו של הפרויקט מהווה הוכחה ניצחת ליכולותיה של אפי פיתוח כחברה יזמית מובילה ברוסיה, בהקמתם של פרויקטים גדולים. פרויקט זה, שהינו, ראשיתו של תהליך הקמת פרויקטים עתידיים על מאגר הקרקעות שברשות הקבוצה שנרכשו מההון העצמי של החברה ברוסיה, מהווה תוספת ברוכה לרוסיה בכלל ולעיר מוסקבה בפרט".

נכון לתאריך 5 במאי 2011 קיימים הסכמי שכירות חתומים ביחס לכ-78% מהשטחים המיועדים להשכרה בקניון. הסכמי השכירות החתומים משקפים הכנסה שנתית של כ-88 מליון דולר. כיום פועלות בקניון 200 חנויות, המהוות כ-61% משטחים להשכרה בקניון. בין החנויות הפתוחות בקניון קיימים המותגים הבינלאומיים המובילים.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}