כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ביבי ב'נאום חייו': "אנו לא בלגים בקונגו - זו ארצנו"

ראש הממשלה בנאום היסטורי בפני הקונגרס • "הסכסוך אינו על מדינה פלסטינית, אלא על קיומה של מדינה יהודית" • פנה לאבו מאזן: "קרע את ההסכם עם החמאס"

ראש הממשלה בנאומו, צילום מסך: הערוץ הראשון
ראש הממשלה בנאומו, צילום מסך: הערוץ הראשון



ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום בצהריים (שעון ושינגטון) את נאום חייו לאוזני חברי בית הנבחרים של ארה"ב ומיליונים בעולם.

ראש הממשלה זכה עם כניסתו לחיבוק חם ולמחיאות כפיים סוערות בעת הגעתו, גם מצד ג'ו ביידן, סגן הנשיא האמריקני, נשיא הסנאט, ומצד מזכירת המדינה הילרי קלינטון.

נתניהו התרגש מקבלת הפנים החמה ואמר: "אני רואה כאן ידידים ותיקים של ישראל וגם ידידים חדשים שלה - דמוקרטים ורפובליקנים, כאחד. "לישראל אין ידיד טוב מאמריקה, ולאמריקה אין ידיד טוב מישראל".

נתניהו פתח ובירך על חיסול אוסמה בן-לאדן: "אנחנו עומדים יחד כדי להגן על הדמוקרטיה. אנחנו עומדים יחד להגן על השלום ואנחנו עומדים יחד להילחם בטרור. ברכות לאמריקה, ברכות לנשיא. אתם תפסתם את בן לאדן והוא איננו כבר. ברוך שפטרנו".

ראש הממשלה עבר לדבר על ישראל והזכיר: "במזרח התיכון הלא יציב ישראל היא העוגן היחיד. ישראל היא ידידה בלתי מתפשרת של ארצות-הברית והיא תמיד תהיה ידידה של ארצות-הברית".

הוא הוסיף: "תמיכה בישראל היא השקעה נבונה". והסביר כי בישראל כלכלה פתוחה, דיונים חופשיים בפרלמנט. "אתם חושבים שאתם קשים בשימועים שאתם עושים, בואו תראו מה קורה בכנסת שלנו".

שוב שואה ושוב העולם שותק

בכל מהלך דבריו קמו חברי בית הנבחרים והריעו לכבודו, אך בתחילת דבריו הושמעה קריאת ביניים: "גם לפלשתינים מגיעים זכויות".

נתניהו הגיב בחיוך: "ניתן לקרוא קריאות כאלה בחברה שלנו. בטריפולי ובטהרן זה לא היה קורה, זו דמוקרטיה אמיתית".

נתניהו הדגיש את הסכנה האיראנית ואמר: "נשק גרעיני בידי איראן הוא סכנה ברורה ומיידית לעולם כולו. הזמן אוזל, ייתכן שגלגל ההיסטוריה יסתובב. איראן יכולה לתת לטרוריסטים מטריה גרעינית ויכולה להביא לטרור גרעיני. אם לא נעצור זאת בזמן, הם יכולים לשים פצצה בכל מקום".

ביבי התקומם נגד שתיקת העולם: "70 שנה אחרי שנרצחו 6 מיליון יהודים, איראן מכחישה את השואה ורוצה לחסל את מדינת ישראל. צריך להחרים אותם ולמנוע מאחמדינג'אד להגיע לכל פורום עולמי.

"ישראל קמה מאפר השואה, וכאשר היא אומרת לעולם לא עוד, היא מתכוונת לעולם לא עוד. תמיד אנחנו שומרים על הזכות שלנו להגן על עצמנו", אמר נתניהו.

אעשה ויתורים מכאיבים

ואז שב נתניהו למשא ומתן המדיני ואמר:

"הסכמי השלום בין ישראל למצרים ולירדן הם חיים וברי-קיימא וצריך למצוא דרך להשיג שלום בר-קיימא עם הפלסטינים.

"לפני שנתיים", הזכיר, "התחייבתי לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. מדינה פלסטינית ומדינה יהודית. אני רוצה לעשות ויתורים מכאיבים כדי להשיג את השלום. זו האחריות שלי להוביל את עמי לשלום. זה לא קל עבורי כי אני מבין כי בשלום אמיתי נדרש לוותר על חלק מארץ האבות. אתם צריכים להבין את זה", הבהיר נתניהו.

"אנחנו לא הבריטים בהודו", אמר, "אנחנו לא הבלגים בקונגו. זו ארץ אבותינו, ארץ ישראל. שם נולד הרעיון של קל אחד, המונותיאזם. שם הנביא ישעיהו דיבר על שלום נצחי. שום עיוות של היסטוריה יכול להכחיש 4,000 שנות קשר בין העם היהודי לבין הארץ היהודית".

והוסיף, "הסכסוך אינו על מדינה פלסטינית, אלא על קיומה של מדינה יהודית. הם לא רוצים, פשוט לא רוצים לסיים את הסכסוך. אני עמדתי לפני עמי ואמרתי לו שאקבל מדינה פלסטינית. זה הזמן של הנשיא אבו מאזן לעמוד מול אנשיו ולהגיד 'אני מוכן לקבל מדינה יהודית'. ששת המלים האלה ישנו את ההיסטוריה. ששת המלים האלה ישכנעו את העם בישראל שיש להם שותף אמיתי לשלום ועם שותף כזה, הפלסטינים צריכים להיות מוכנים לויתורים וגם אנחנו נהיה מוכנים לויתורים. אני אהיה מוכן לויתורים גדולים מאוד".

נתניהו סיים את דבריו באמירה חד משמעית שהתקבלה בתשואות רמות: "נהיה נדיבים, אך לא נשוב לקווי 67', קווים שלא ניתן להגן עליהם. ירושלים לא תחולק עוד לעולם, ירושלים חייבת להיות הבירה של מדינת ישראל".

דמיינו לכם ריצה למקלט

ראש הממשלה הזכיר את הנסיגות מעזה ומלבנון והזכיר את התוצאה של טילים על ערי ישראל:

"קיבלנו 12 אלף טילים ורקטות על ערי ישראל מחיזבאללה וחמאס. אם ישראל פשוט תצא מהשטחים, תהיה זרימה אדירה של נשק למדינת פלסטין וטילים ישוגרו וישיגו כל בית בישראל תוך פחות דקה.

"תחשבו גם על זה. תדמיינו לכם שיש צפירה ויש פחות משישים שניות למצוא מקלט מאיזה טיל. הייתם מוכנים לחיות בצורה כזו? אנו לא נחיה בצורה כזו".

את דבריו חתם נתניהו בפנייה אישית לאבו מאזן: "קרע את האמנה עם חמאס, עשה שלום עם המדינה היהודית.

"במקרה כזה", אמר, "אנחנו נהיה הראשונים שנתמוך במדינה פלסטינית. אבל ישראל לא תישא עם ממשלה פלסטינית שהיא גרסה פלסטינית לאל קאעידה. עם חמאס לא נישא וניתן".

במהלך כל הנאום זכה נתניהו לתשואות, ובלשכתו התרגשו: "41 פעמים מחאו כפיים, ב-31 פעמים קמו ממש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}