כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תביעה • בבית הקברות: גברים ימינה - נשים שמאלה

סוזן אייד, תושבת נתניה תובעת את החברא קדישא המקומית • הסכום: 32,000 ש"ח • העילה: בהלווית בן משפחתה, הופרדו הגברים והנשים, ונאלצו לעמוד בנפרד • מה היא מקווה להשיג?

גברים לחוד, בית קברות. תמונת אילוסטרציה
גברים לחוד, בית קברות. תמונת אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

סוזן אייד, תושבת נתניה, הגישה היום תביעה לבית המשפט נגד חברה קדישא. התביעה על סך 32,000 ₪, הוגשה לאחר שבהלוויה של קרוב משפחתה, נאלצו הגברים והנשים שהשתתפו בהלוויה לעמוד בנפרד, לאחר שה'חברא קדישא', הורתה לחבורה – שכללה בני משפחה – להיפרד.

התובעת, סיפרה כי בינואר השנה השתתפה בהלוויית בן משפחה שהתקיימה בבית העלמין בשכונת ותיקין בעיר. כאשר התאספו בני המשפחה וחבריו של המנוח ברחבת ההספדים, הם נדהמו לגלות כי במרכזה הונחו אדניות גדולות שחילקו את הרחבה לשניים.

"היינו חברים של המנוח במשך שנים רבות", היא מספרת בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "רצינו בשעה כה מצערת להיות יחד כולם. זה מאד הפריע לי שהחליטו להפריד בין שני המינים ולכן החלטתי לתבוע".

סוזן, אישה מסורתית גידלה את ילדיה על אורח חיים מסורתי. "אנחנו שומרים שבת, התחתנו ברבנות והילדים שלי כולם שירתו בצבא", היא מסבירה. "אבל הדבר זה צרם לי מאד"

"איני מבינה איך ייתכן שבמקום ציבורי כמו בית עלמין יכול מישהו להורות לי היכן לעמוד, רק מפני שאני אשה", אומרת סוזן ל'בחדרי חרדים' כשהכאב נשמע בקולה.

לדבריה, היא לא מתכוננת להרוויח כסף מהתביעה, אלא רוצה להשיב את כבודה שנרמס על ידי החברא קדישא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}