כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'על חם': במבצע מורכב נלכדו גנבי... חול

הלהיט החדש בתחום הגניבות בישראל • לפנות בוקר נלכדה 'על חם' קבוצת גנבי חול באזור כפר סבא • הנזק: מאות אלפי שקלים • המינהל: עבירה פלילית

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תופעת גניבת החול מאתרי בנייה ופיתוח ממשיכה להסב נזקים סביבתיים וכלכליים למשק.

מינהל מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בסיוע משטרת כפר סבא, מנהלים פעילות שוטפת כנגד גנבי חול שנצפו באזור כפר סבא.

הפקחים פועלים זמן רב לאיתור ובלימה של גניבות החול, מבצעים סיורים ותצפיות בכל רחבי הארץ ואתמול לפנות בוקר הצליחו לתפוס את גנבי החול "על חם".

בפשיטה נעצרו שני נהגי משאיות ונהג טרקטור מסוג שופל. כלי הרכב שנתפסו בפעילות נעצרו על ידי המשטרה ונלקחו "אחר כבוד" לאיחסון במגרשי המינהל.

האתר בו אותרו גניבות החול ממוקם בשטחי הבניה והפיתוח החדשים בכפר-סבא. הפקחים גילו היקף הגניבות באתר נאמד במאות אלפי שקלים.

הפקחים סימנו את גובה החול באתר ומצאו שלאחר לכתם מהמקום, עדיין מתבצעות גניבות נוספות באזור, כלומר מדובר בחוליה אשר בוחנת היטב את השטח לפני פעילותה הפלילית וממתינה למצב בו השטח יהיה פנוי, הוכחה לתכנון קפדני, הנובע מהכרה ברורה כי מדובר בפעילות שאינה חוקית.

במארב שערכו פקחי הסיירת הירוקה ומינהל מקרקעי ישראל גילו כי בבור החול בו מתבצעת הכרייה הבלתי חוקית בפועל באמצעות משאיות, כאשר טרקטור מסוג שופל מעמיס עליהן את החול מתוך הבור. במקביל נתגלה רכב שטח נוסף מסוג ג'יפ יונדאי לבן, אשר ביצע תצפיות במטרה לאבטח את השטח על מנת להזהיר את הגנבים מפני התקרבות של כוחות החוק. במקביל לתצפיות תיעדו הפקחים את הגניבות ואספו ראיות מהשטח.

לאחר תפיסת הגנבים ומעצרם, הוגשה על ידי הפקחים תלונה בגין הנזקים הכלכליים והנזקים לקרקע ולסביבה.

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר כי מדובר מדובר בעבירה פלילית. "גניבות החול מהוות נזק סביבתי משמעותי ואיבוד משאבים השייכים לציבור אשר מובילים להוצאות משמעותיות מהקופה הציבורית. באגף הפיקוח של המינהל מתכוונים להמשיך בפעילות נחושה למיגור תופעת גניבת החול ולמעצר האחראים לה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}