י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

לראשונה: פסטיבל ישראלי יציג מופע לנשים בלבד

אחרי כמעט 40 שנה, 'פסטיבל עכו' יציג בחול המועד סוכות מופע המיועד לקהל נשים בלבד • תקדים נוסף: 50 אחוז מהיוצרים המציגים בפסטיבל - חובשי כיפה • המנהלים מסבירים בשיחה ל'בחדרי חרדים': "זו אמנות ברמה גבוהה, אנחנו מאושרים"

לראשונה: פסטיבל ישראלי יציג מופע לנשים בלבד
פלאש 90



זה 38 שנים שמתקיים בעיר עכו הפסטיבל הישראלי - 'פסטיבל עכו', במסגרתו מוצגות הופעות והצגות שונות בעלי אמירה חברתית, ובהן נוטלים חלק אומנים מישראל ומחו"ל.

גם השנה הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות כבכל שנה, אולם לראשונה בתולדותיו תעלה הצגה המיועדת לנשים בלבד. הפסטיבל השנה אף ייצור תקדים נוסף כאשר לראשונה חמישים אחוזים מההצגות, ארבע מתוך שמונה, נכתבו על ידי יוצרים דתיים.

ההצגה הנשית נקראת 'עד אשר אמצא מקום', בבימויה של עינת קירשנר גולדברג, ובהפקתם של נפתלי וליאת ליבוביץ. ההצגה מציפה את סיפורן של ארבע נשים והרבה פנים, בחוץ ובפנים, המבקשות לחיות בתוך ומעבר לזמן. על הכתיבה היצירה והמשחק רשומות שירה כהנא, ליאת ליבוביץ, זהבית קרן, תמר פוגטש, ועל המוסיקה - מיטל ברכה קרני.

אז מה השתנה שאחרי כמעט 40 שנה במדבר הנהלת הפסטיבל מעלה מופע על טהרת הקודש? פנינו למנכ"ל פסטיבל עכו אלברט בן שלוש, שאומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "במקרה הזה מדובר היה בבקשה אישית של יוצרת ההצגה. כפי שאנחנו מכבדים כל בקשה של יוצר באשר הוא, גם כאן בקשתה של היוצרת כובדה, והתווינו את ההצגה לקהל הנשים".

"בעבר לא חשבו בהנהלת הפסטיבל לפנות לקהל הדתי והחרדי, אבל אנחנו החלטנו שזה הדבר הנכון עבורנו. אני לא מחויב להחלטות שהתקבלו בעבר, וכיום נוצרו שינויים שאני מאד מאושר מהם. אנחנו הלוא כולנו יהודים, ומדובר בחומרים אומנותיים מרתקים. בהחלט ניתן לומר שיש פה אמירה חדשה, ואני מזמין בשמחה את קהל הנשים הדתי והחרדי לבוא לפסטיבל ולהינות ממופע המתאים לרוח מגזר זה".

המנהל האומנותי של הפסטיבל מוני יוסף אומר ל'בחדרי חרדים': "אני בעצמי אדם דתי ואני עובד שנים רבות עם יוצרים דתיים. אני פתוח לכל סוגי האמנות, ואני מכבד כל אדם באשר הוא. אני מתנגד באופן מוחלט לפסילה שאינה על רקע מקצועי. אין ספק שיש פה אמירה אומנותית. לפני כמעט עשרים שנה היינו הקבוצה הדתית הראשונה שהופיעה בפסטיבל, היום זה כבר חמישים אחוז".

"אני מסתכל אך ורק על הפן האומנותי ועל החומר שהיוצר מציג לי", ממשיך מוני יוסף. "המפגש של הוועדה האומנותית עם היוצרות היה מאד מכובד, והן הרשימו אותנו ברמה האומנותית הגבוהה שהן הציגו. שמחנו מאד לפגוש אותם. יצאנו נפעמים".

"חשוב לציין שבשנים האחרונות האומנות התפתחה מאד במגזר החרדי וחשוב לתת לה מקום. אני באופן אישי, פועל בעזרתו של הקב"ה, על פי האמונה והמצפון שלי, ולכן פחות מטרידה אותי הביקורת שקיימת ברשת אודות ההחלטה שלנו. נכון, אני חשוף גם לאנשים שפחות אוהבים את זה, וזה בסדר. אני פתוח לביקורות".

בן יוסף חותם: "המופע הוא מדהים ביופיו. זו הצגה מדהימה ששווה לראות. בכלל, הפסטיבל שייך לכולם, ואנחנו נשמח לראות נוכחות דתית חרדית רחבה ומגוונת".
פסטיבל עכו עד אשר אמצא מקום הצגה חול המועד סוכות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}