ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הכינו ביתכם לקיץ

כשחושבים על הכנת הבית לאיתני הטבע של העונה הממשמשת ובאה – לרוב חושבים שמדובר על עונת החורף. אך גם עונת הקיץ מצריכה מאתנו תחזוקה נאותה של הבית, כדי להימנע ממפגעים מכל מיני מפגעים – ממזגן מקולקל ועד שריפה • זאב נחמנזון

shautterstock
shautterstock



כולנו יודעים להכין את ביתנו לחורף ונערכים מבעוד מועד, כמעט בלי לזכור שהחורף בישראל מסתכם בכמה ימים בודדים של גשם. אל הקיץ וימי החום, התופסים נפח ניכר מימות השנה (הרבה מעבר ליולי ולאוגוסט) – כמעט ואיננו מתייחסים. האקלים הישראלי חם ובלי לשים לב אנו חווים אותו בצורה הרבה יותר משמעותית מכפי שאנו מרגישים. ממזגנים לא תקינים ועד נחשים ומזיקים אחרים – חשוב שנדע להתכונן גם לימים הלוהטים ולשמור על בריאותנו ובריאות משפחתנו.

בטוח עד הגג

כמות המפגעים היכולים לצוץ במהלך הקיץ גדולה מאד. נזקים שאירעו בחורף כמו רטיבות בקירות מתגלים דווקא בקיץ, מוצרים חשמליים כמו מזגן שלא הופעלו או נוקו עשויים לקצר או לדלוף ואפילו עומסי החום הרבים עלולים לגרום לשריפות. אחד הדברים
שאנו ממליצים עליהם הוא ביטוח דירה, שיכסה את הנזקים העלולים להיגרם, וייתן לכם שקט ובטחון למקרה שהגרוע מכל אכן יקרה.

רססו בזמן

הקיץ מוציא אתו המון חרקים, זוחלים ונחשים. כדי להיערך בהתאם רצוי מאד לתכנן את הריסוס לאביב. בין אם אתם נעזרים בשירותי הדברה מקצועיים ובין אם בהדברה ביתית – כדאי שתיקחו בחשבון היעדרות מהבית ליום אחד לפחות. חומרי הדברה בדרך כלל מכילים רעלים המזיקים גם לבני אדם ובמיוחד לילדים, ובדרך כלל נדרש זמן עד שהם מתנדפים. במידה ובחרתם לרסס בעצמכם – התייעצו עם המוכר בחנות מה כדאי לרכוש וכיצד להשתמש. אל תשכחו לרסס בנקודות רגישות מחוץ לבית ומסביב לו – חדרי אשפה, פתחי ביוב וניקוז, חדרי אופניים, ארונות חשמל ושאר מקורות למזיקים.

מזגן - לא ברגע האחרון

המזגן הוא אחד ממזורי הקיץ והחמסין. בהרבה בתים הוא משמש גם לחימום בחורף, אך מאחר והוא נוטה לייבש את האוויר – על פי רוב משתמשים בו רק לצינון הבית. לפני הפעלה ראשונית של המזגן בקיץ חשוב לנקות את הפילטרים היטב מאבק שהצטבר בהם. מומלץ לשטוף את המסננים ולתלותם לייבוש. כדאי לנקות גם את שאר חלקי המזגן בדגש על פתחי האוורור והיחידה החיצונית. לאחר הניקוי בצעו הפעלת מבחן של המזגן. בדקו כי הוא אינו משמיע רעשים וכי הוא מקרר היטב. במידה ויש בעיה עם עוצמת הקירור סביר מאד להניח כי חסר גז במזגן, במקרה זה יש צורך בטכנאי שימלא אותו, או יתקן תקלות אם יש. אל תחכו לשרב הראשון להפעלת המזגן ותחסכו מעצמכם עוגמת נפש וזיעה מיותרים.

דוד שמש חסכוני וירוק

הקיץ והאור הרב בהם התברכנו במדינת ישראל הופכים לפתרון חסכוני בחשמל כאשר יש לנו קולטי שמש תקינים בבית. דוד שמש יכול לספק לנו מים חמים משך כל שעות היממה, ומיותר לציין כי בקיץ הצורך והחשק להתקלח אינם נגמרים. את הזכוכית של קולטי השמש כדאי לנקות במטלית אבק, מה שיועיל מאד לאופן הפעילות שלהם. באותה הזדמנות בה אתם מנקים את הקולטים בדקו כי הזכוכיות שלמות ותקינות, וודאו כי כל האטמים סביב הברזים והמחברים בקולטי השמש אינם דולפים. נזילות של מים עשויות להחמיר אם לא מאתרים אותן בזמן וזו בדיקה פשוטה מאד לביצוע.

אל תשכחו תריסים

תריסים הם לא רק אמצעי לניהול כניסת האור הביתה, אלא גם פתרון הצללה חשוב. הגפה של התריסים או כיוונם הנכון תמנע כניסה של חום מיותר הביתה ותעזור לקירורו. בין אם יש לכם תריסים חשמליים ובין אם תריסים ידניים – בדקו כי הם שלמים והמנגנונים שלהם תקינים ועובדים, וכמובן – אל תשכחו לנקות אותם, זו מלכודת אבק מוכרת שכולנו נוטים להזניח.

וילונות ורשתות

גם וילונות ורשתות מהווים אמצעי הצללה יעיל בקיץ, וניתן להשתמש בהם גם על-מנת למנוע כניסת חרקים מטרידים לבית. בדקו את שלמות הרשתות, וכבסו את הווילונות ע"פ ההוראות המצורפות.

הפכו את המזרן

בדיוק כפי שאתם עוברים ממצעי חורף לקיץ – קחו עוד רעיון מומלץ לאוורור וריענון חדר השינה. הפכו את המזרן. ברוב המזרנים היום ניתן להשתמש משני צדיהם. המעבר בין העונות הוא זמן מצוין לרענן את אחד הצדדים, ולתת לו "לנשום" ולנוח מהעומס שאנו מפעילים עליו. מעבר לנוחות שבעניין, זה יקנה למזרן זמן לחזור לעצמו וישמור עליו לתקופה ממושכת יותר.

גם החצר צריכה יחס

במידה ויש לכם חצר בבית או שהנכם גרים בבניין משותף – אל תפקירו את הצמחייה לקיץ. הקפידו להשקות ולגזום את השיחים והעצים, קצצו דשא והסירו עשבים שוטים. מעבר לאסתטיקה גינה נקייה תשמור מפני כניסת מזיקים, ותהיה נוחה להשתמש בה בשעות נעימות יותר, יש לא מעט כאלה גם בקיץ הישראלי.

הכינו ביתכם לקיץ מזגנים דוד שמש גג כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}