ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

כפי שנחשף ב'בחדרי': ברקת מפרסם את ה'דיל'

ראש עיריית ירושלים פרסם הערב את פרטי ה'דיל' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' • ברקת: המטרה איננה "חלוקת ירושלים" כפי שהגדירו בחלק מכלי התקשורת וזהו אינו "הסכם שנחתם במחשכים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אחרי שנחשף ודווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים" ה'דיל' בין ראש העיר ירושלים ניר ברקת לבין 'דגל התורה', על פיו, לראשונה לאחר שנים רבות, הצדדים הגיעו להבנות מוסדרות בכל הנוגע לשכונות המעורבות בבירה, הערב, ברקת מפרסם את פרטי המתווה המלאים.

ברקת הסביר כי "את התכנית בנינו לאחר שיח עמוק עם נציגי כלל המגזרים, מתוך רצון לאפשר לכל מגזר להתפתח בשכונתו לתפיסתו, תוך מתן מענה למיעוטים בשכונות, באופן שאינו מאיים על צביון שכונתם".







הוא ניסה להרגיע את הרוחות בעיקר מהצד החילוני שטען ש"ברקת מחלק את ירושלים", והבהיר כי "אני מתחייב לשמור על אורח החיים של כל מגזר ולא לאפשר למגזר אחד לפגוע בשני. מטרתם של כללי היסוד שקבענו היא לאפשר חיים משותפים בעיר ירושלים ולתת מענה לצרכים השונים, שלא אחד על חשבון השני, אלא אחד לצד השני. לא ניתן לקיצונים מאף צד להכתיב כיצד תיראה ירושלים ואסור שהחיים בירושלים יהפכו ל"משחק סכום אפס" בו אחד מנצח והשני מפסיד. סוד הקסם של ירושלים הוא הפסיפס האנושי המגוון בה, והתכנית הזו, שכוללת בשורות רבות לכל המגזרים, תעזור לנו לשמור עליו".

הוא הדגיש כי "המטרה איננה "חלוקת ירושלים" כפי שהגדירו בחלק מכלי התקשורת וזהו אינו "הסכם שנחתם במחשכים" כמו שניסו להציג גורמים שונים. הקו המנחה ביצירת תכנית העבודה העירונית הוא להקטין ככל הניתן חיכוכים עתידיים בין המגזרים בשכונות, ולאפשר לכולם להתפתח ולצמוח בירושלים. לא להרגיש מאוימים מחד, ומקופחים ללא מענה לצרכים מאידך, כפי שאולי הרגישו בעבר".

לסיום הוסיף כי "כפי שהבטחתי, אנחנו מציגים את התכנית בשקיפות מלאה, ונשמח להמשיך לעדכן ולשדרג אותה בהתאם לצרכים בשטח. אני מבטיח להמשיך ולהיות קשוב לכל הערה שתקדם אותנו למען המטרה של חיים משותפים בירושלים. נמשיך לעשות הכל, כדי שכולם ירגישו שירושלים היא ביתם".
הדיל בירושלים ניר ברקת דגל התורה ירושלים וורבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד